fredag 22 januari 2010

GRATTIS ÄLSKADE L 12 ÅR!

Idag fyller världens underbaraste L 12 år! Hans mamma har tyvärr huvudet fullt av snor och orkar knappt sitta upp, men när han kommer hem från skolan ska vi fira! För jag är världens rikaste, lyckligaste människa som har denna kloka, omtänksamma, ljuvligt underbart härliga människa som son! I mina, helt partiska ögon, borde det här vara en internationell helgdag! Allt borde vara stängt, alla borde vara lediga och fira att världen har fått detta underbara barn som en gåva! Nu får jag vara med om hans 12e födelsedag! Åh, vad jag är tacksam för det!
Jag önskar dig

Jag önskar dig inte guld, mitt barn

ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv

och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg,

men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått

och vänner att lita på


Underbara barnet mitt, mest av allt önskar jag dig förmågan att älska, skratta & förlåta!

Jag kommer föralltid att vara din mamma, här & i evigheten. Du kommer aldrig behöva leta efter mig, jag kommer finnas i ditt hjärta, i ljuset av solstrålarna, doften av jul, ljudet av kluckande hav, känslan av en varm kram.

Grattis på födelsedagen, du mest efterlängtade barn av alla!

13 kommentarer:

  1. Så oerhört vackert! Tårarna rinner:-). Krya på dig hälsar Cecilia!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar mammakärlek i dina ord.Blir så berörd.

    Hoppas snuvan ger sig av med det snaraste.
    Önskar en fin födelsedag till er alla.
    Kram Lillemor.

    SvaraRadera
  3. Varma Hälsningar till dej idag!
    Dessutom en STOR eloge till dej för att du mitt i allt tar av din energi och tid för att bry dej om andra. Jag är full av beundran.
    Kramkram Titti

    SvaraRadera
  4. Underbart skrivet!! Jätte Grattis till L på sin födelsedag och Grattis till er som för 12 år sedan fick lilla L.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Finaste du,

    Det här är verkligen en av mina favorittankstationer! Stort grattis till L på födelsedagen. Och stor kryapådigkram till dig, så ni får fira riktigt ordentligt.
    <3 Busan

    SvaraRadera
  6. Åh, vad vackert! Jag blir alldeles rörd!
    Underbart med en sån mamma, L ska vara lycklig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Grattis till att varit mamma i 12 år!
    Vackert skrivet!

    Om cellgifterna:
    Det beror ju på vad man har i grunden och vilka cyto som biter på det. Många cytostatika är så giftiga att man dör om man injicerar det i ryggmärgsvätskan. Metotrexat är förhållandevis "snällt" och det är det som moderkakstumörcellerna är så känsliga för. Så det är lite tur.

    Varmaste kramar till dig!

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni haft en mysig födelsedag och att snoret är på väg att ta slut.
    Goa kramar Elin

    SvaraRadera
  9. Oj Lilla H, först skrattade jag till därefter trillade tårarna. Du har gjort det igen! Jag ber om lov att få planka dessa rader och framföra dem för mina barn? Jag hoppas att snoret tog ett kliv tillbaka och att firandet därmed kunde vara på topp. Kram från Jenny

    SvaraRadera
  10. Ps När jag läste dina rader för min man sa han oj och det med tårfyllda ögon. Det minsann är ingen dålig reaktion av en analytiker i kubik, tack! Ds

    SvaraRadera
  11. Du vackra, kloka underbara människa! Tack för attt jag får läsa hos dig! Tack för att du ger så otroligt! Tack och ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  12. Så fantastiskt vackert skrivet! Jag skickar en extra omtanke till dig och din fina L ikväll och hoppas att ni har haft en riktigt toppen födelsedagskväll ihop!!

    SvaraRadera
  13. Lilla H, hoppas din förkylning gett sig av och att du i stället snubblar på Boten.
    Orden du skrivit idag är så betagande vackra och väldigt rörande.
    Kram Titti ♥

    SvaraRadera