fredag 29 januari 2010

En risig morgon

Idag började inte bra. Inte bra alls. Jag vaknade med smärtor. Gigantiska smärtor. Killarna fick inte bara göra sin egen frukost, utan även sin mammas. Som tur var hade L gjort sin matsäck redan igår. Efter att alla mediciner tagits på rätt tidpunkt skulle jag "bara" ta mig upp för trappan och lägga mig och vila. Jag grät och stapplade upp ett trappsteg, väntade en stund och sen ytterligare en vända, gråta- stappla osv tills jag äntligen var uppe. Men smärtorna var så illa att jag inte kunde ligga still, men röra sig gjorde också ont. Till slut somnade jag med tårvåta kinder, och när jag vaknade med ett smärthugg gav jag upp och ringde till älskade M och bara grät Kom hem! Vilket han förstås gjorde, eftersom han ju är världens bästa man. Under tiden bet smärtlindringen ÄNTLIGEN så när han kom hem kunde jag prata utan att snyfta och sitta upp.

Nu har världens finaste E kommit hem från skolan och gjort sin darriga mamma sällskap i soffan. Vi äter glass och mörk choklad och hans blotta närvaro är en minst lika bra smärtlindring som morfin. Hans hud är så mjuk, så len & liksom klappvänlig som sammet eller en solmogen persika.
Hans mun är alltid lite trutig, som om han väntar på en puss. Så hans mamma ger honom en. Eller två, eller femton. Tills han leende säger: Men maaaama! Då får han ett par till! Nu väntar vi på L som har varit på Wasamuséet. Jag tänker fylla på med mer morfin för så ont som jag hade i morse, det vill jag inte ha. Inte än. Nu kan det bara bli bättre! För nu har jag snart alla mina killar runt mig. Och dem vill jag njuta av. Så det så!

All kärlek till dig, min fina vän! Förlåt att jag inte har svarat på ditt mess/samtal/mejl idag, nu vet du varför. Vi hörs igen imorgon; piggare & gladare, eller hur?

13 kommentarer:

  1. Åh, nej vad jobbigt. Så ont ska du absolut inte ha igen. Vila, vila och låt dina killar ta hand om dig i helgen.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. När jag läser din blogg så häpnar jag över din kraft att ta dig igenom svårigheter. Vilken tur för dina pojkar att ha dig som sin mamma. Du känner mig inte, men jag beundrar dig stort/johanna

    SvaraRadera
  3. Det var inte kul att höra att du fick så ont i förmiddags. Men glad blev jag när det nu verkar ha vänt. Förstår att styrkan kommer tillbaka när du får vara nära dina underbara killar!! Och nu kommer en lång helg! Här kommer ännu mer styrkehälsningar och en varm kram från mig, Pia

    SvaraRadera
  4. Stackars våran Lilla H. Det gör mej ont att höra att du har haft en så jobbig dag. Nu hoppas jag att du får en skön kväll och helg! Det är tur du har så underbara killar runt dej!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Många medkännande tankar till dig.Sänder massor med kraft till dig.Vilken lycka att ha så fina pojkar.
    Många kramar till dig LILLA H.

    SvaraRadera
  6. Tänker MYCKET på dig! Det vet du! Hemskt att höra att du haft så ont och jobbigt! Hoppas morfinen hjälper bättre nu...
    Stora KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Ibland behöver man verkligen få lite perspektiv på tillvaron. Jag blir lite trött på mig själv som gnäller över stelhet och värk och då klarar jag mig ändå med en eller ett par Ipren. Och inte ens varje dag...

    Vilken tur att du har dina killar! Det flödar så mycket kärlek när du skriver om dom, så man blir alldeles lycklig bara av att läsa. Fyll nu på med så mycket morfin som behövs för att få njuta hela helgen.

    Varmaste kramen
    Busan

    SvaraRadera
  8. Usch vilken jobbig dag du måste haft! Det är så härligt att läsa din blogg man lider men samtidigt så ler man när man läser om dina man och barn det är så härligt med din livsglädje och all kärlek runt dig.
    Hoppas du mår bättre och får en underbar helg.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Vännen!
    Ingen rolig läsning om dina smärtor idag. Att du är en kämpe av stora mått står ju helt klart. Din positivitet är så smittande. Håller med Ingela/Busan om att ens egna problem bleknar när man läser om din situation. Tack för att du delar med dej och sprider din glädje och kärlek.
    Bamsekramar och önskan om en fin helg / Titti ♥

    SvaraRadera
  10. Jag är så ledsen att höra att du har haft så ont. Jag hoppas, hoppas att morfinen nu tar bättre..och så har du ju de smärtlindrande härliga killarna också! All kraft, styrka och kärlek till dig med ett stort TACK för allt du delar med dig av.
    Varmaste kramarna Matilda

    SvaraRadera
  11. Varför opererar man inte bort din hudmetasas. Om den sitter ytligt borde det väl inte vara någon "stor"operation. Då slipper du i alla fall ha ont av den.

    SvaraRadera
  12. Stoooooooooooooooooor varm kram från Tumba!!!!!

    SvaraRadera
  13. Har precis hittat hit och det gör så ont i hjärtat att någon ska behöva gå igenom detta som du gör. Tuffa killar du har runt dig. Om det hjälper något så kommer här en mängd med styrkekramar!!!

    SvaraRadera