lördag 30 januari 2010

Ena foten framför den andra

Det är så man går vidare. Gårdagen utvecklade sig riktigt bra, faktiskt. Jag låg i princip hela dagen men jag orkade sitta med och äta middag (kalvfilé - grymt gott!) och jag orkade Fredagsmyset och Let´s Dance. I morse låg jag steget före MördarMonstret och gjorde honom alldeles virrig, darrig, stirrig, utslagen med morfin! Ha! Nu vet jag hur jag ska ta honom, även fast han plötsligt ändrade reglerna. Gå upp, äta frukost & ta mediciner Extra Allt, tillbaka i säng INNAN smärtan slår till och sova mig igenom de värsta två timmarna. Sedan sakta vakna till doften av kaffe & rösterna jag älskar mest av allt. Nu känns läget under kontroll, även om det hugger till ibland.

Men det är ju inte konstigt att jag mår bättre när jag har er! Ni är helt galet underbara! Vilka ENORMA mängder med kärlek jag har fått av er! Tusen, tusen tack för alla fina ord, all styrka, mod, tillit, hopp & kärlek ni sänt!Och Reikkin fungerar uppenbarligen perfekt! Tack!


Dessutom har mina hjältar VÄRLDENS BÄSTA FAMILJEN L, FASTER & FARBROR, och min varmt älskade BROR bidragit med livsglädje rent konkret! Från djupet av mitt hjärta: tack snälla, snälla ni, ni anar inte vad det betyder!

Och nu har jag en helt ny dag att fylla med liv & lust, pussar från trutiga 9-årings munnar, det ljuva ljudet av 12-åringens gitarrspel och samtal om allt och ingenting med alla mina killar. Kanske kan jag dirigera L att baka en chokladpaj till efterrätt om jag är tillräckligt pigg. Annars räcker det bra med en söt puss!

Glöm inte att ge dig själv av din fina kärlek! Du är värdefull, speciell & unik... Bästa lördagen önskar jag oss alla, med en extra puss på toppen!

9 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att du kunde lura monstret, han ska inte få ta bästa lördagen ifrån dig.

    Hoppas du kan njuta av dagen, kvällen och din fina familj.

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Fortsätter att skicka många varma tankar med hopp och kärlek och styrka till dig.I allt allvar i denna blogg utsrålar du en sådan livsglädje och kärlek så man blir så varm och en mer tänkande person att man skall fånga dagen.och ta till vara nuet.
    Sänder tillbaka en puss på toppen till dig LILLA H.
    Lillemor.

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara hålla med Lillemor. Du är verkligen helt fantastisk! Att ha så mycket livsglädje och lust att det liksom bara räcker för alla andra också. Men det är väl precis så det är. Ju fler vi är som delar på glädjen, desto mer finns det att dela på.

    Stora kramen och en extra toppuss till finfina du!
    Busan

    SvaraRadera
  4. Fina, fina du:-) Ha en skön, lat lördag full av kärlek. Det är du värd.

    Bamsekramar fulla med dunderhonung och styrka.

    /G

    SvaraRadera
  5. Jag måste bara säga (skriva) - Du är för härlig
    !!!! - Jag har följt din blogg ett tag, kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade den, men i vilket fall, så önskar jag dig all styrka även om du verkar ha det ändå, du fixar detta!! Lördagskramar /Annica

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blev att läsa dagens inlägg.
    Sänder värme, tankar och styrka tillbaka din väg.
    Inger :-)

    SvaraRadera
  7. Vad härlig känsla jag får i magen av ditt inlägg! Vad gott att du hittade ett sätt som känns så bra!

    Härligt du skriver om kaffet o morgontjitttjattet från din familj! Få saker går upp mot barnens härliga bubbel och morgonkaffe!
    Måste släcka ner dumburken nu så det går snabbt till det är dax för morgonkaffet här hemma :)!

    Hoppas du får en godnatts sömn och att du fortsätter ligga fint steget före imorgon, övermorgon och överövermorgon osv osv osv osv :)! Tror på dig!!!
    Stor kram o nattinatt

    SvaraRadera
  8. Jag vill skicka värme och mycket omtanke till dej och din familj!
    Du är helt fantastisk, m

    SvaraRadera
  9. Nu har jag läst från början, och känner så väl ingen mig i det du skriver. Alla skibiverkningar, hur fet och ful man känner sig. För mig var det också ena dagen frisk och nästa sjuk. Skickar en varm kram via cyberspace

    SvaraRadera