söndag 21 februari 2010

Förvägs-kalas för E, snart 10

Jag vet inte om jag är här när E fyller 10 år om en dryg månad. Och om jag är här vet jag inte hur jag mår. Både E & jag tycker att det är jätteviktigt att fira hans födelsedag! Tillsammans med kuratorn bestämde vi att fira födelsedagen litegrann, med de allra närmaste och så naturligtvis igen sen på den "riktiga" dagen. Det blir många paket & mycket mums. Och en extra gång att samla de näraste & käraste! Extra härligt alltså.

Så idag har älskade, underbara E bjudit på glassbuffé efter eget huvud (bl.a. stracciatella, dulche de leche, hallonsorbet), och bl.a. fått på sin presentbuffé: röd Pumahoodie, bok, tuschpennor, studslera, helikoptarar, presentkort i sportaffär, minneskort, olika spel. Och så dessa. Urtidsdjur. Som ska födas upp. Blä. Dubbelblä. Äckelblä!

läs mer genom att klicka här

Men E är överlycklig! Och jag med! Den här födelsedagen fick jag vara med på, i alla fall


Ikväll önskar jag er minst en puss från en älskad, minst en underbar smak, minst en härlig doft. Försök samla i hop dem i en upplevelse och ge bort dem! I ett doftljus, en nytvättad bil? En vetelängd, blombukett? En badolja, hotellnatt? Motorolja, rena lakan? Inte vet jag hur det blir bra för just dig, men du kommer säkert på något!

Under tiden nynnar vi på Bamse och sänder styrka, hopp & kärlek till fina Anna, Tilda & Henrik.
Största kramen till dig! För du är så fin!

25 kommentarer:

  1. Grattis, E! :) I wish I could have come to Sweden with M but now that I was in Japan for two and half weeks, I just couldn't take any days off.

    And you, I hope you feel as good as you can. You're the best!

    SvaraRadera
  2. Allra största hjärtat till dig du den mest generösa av alla.
    Grattis E i förskott. Vilken fiffig lösning.

    Alla kramana till dig och jag fortsätter att nynna på bamse :)
    Elin

    SvaraRadera
  3. Fina Lilla H.Härligt med födelsedag!Men dessa djur, fick ståpäls, blä.Håller mig till mina fina goa katter.
    Man kan aldrig få nog av sina nära och kära.
    Massor av styrka hopp och kärlek till alla som behöver.
    Varma tankar och kram till fina dig.
    Lillemor.

    SvaraRadera
  4. Mysigt att fira födelsedag med sina älskade barn. Vilken bra idé! Det gör mej så ont att läsa om orsaken bara.
    Du är så underbar som kommer med dina kloka visdomsord mitt i allt det tuffa.
    Tänker på dej varje dag!
    Hjärtliga kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Vad smart att ordna en liten tidig födelsedags fest åt E. Jätte grattis till dig E i förskott! Och lilla H
    Sänder över massa styrke kramar och böner till dig jag vill verkligen läsa i bloggen om när ni firat E igen. Så kämpa på ännu så finns hopp och mirakel.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du verkar vara en helt unik underbar människa lilla H! Jag önskar av hela mitt hjärta att du får uppleva E s födelsedag och mer därtill. Skickar en jättekram från mig, en av dina många bloggläsare. Du berör mitt hjärta Annika

    SvaraRadera
  7. Men så bra att ni fixa till ett firande av E i förväg...hur bra som helst. Vet ju hur gärna du ville kunna fira hans 10-årsdag. Men va e de för små kryp han fick..usch!! :) Kram till dig från mig...

    SvaraRadera
  8. Tack underbara du. Det är du som är fin...
    ...sådeså!!

    Kram Anna73 som snart däckar efter att ha haft 10 olika små 2årskalas under helgen. En okej alternativlösning :)

    SvaraRadera
  9. Låter som ni haft en riktigt mysig födelsedagsfest! Och jag hoppas hoppas att du får vara med och fira honom en gång till sen när han fyller.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. mysigt med kalas & eftersom min stora sessa fyller 10 om ca en månad kommer jag att följa dej på vägen....
    massa styrkekramar

    SvaraRadera
  11. Du är verkligen speciell. Kram och kärlek

    SvaraRadera
  12. Vilket underbart kalas ni har haft. Jag tycker att de där små krypen ser riktigt kuliga ut och träffar dom gärna :D

    Kram och massa kärlek till er alla!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  13. Vet hur gärna du ville fira Es födelsedag! Det här var väl en bra lösning! Hoppas såå att du finns här och kan fira honom nästa gång också! Vad mysigt med några husdjur!
    Många KRAMAR till dig min fantastiska, fina vän

    SvaraRadera
  14. Vilken lysande idé att fira E i förväg.
    Gratta från mej oxå. Vilka läbbiga djur!
    Tyckte vandrande pinnar var läskiga när mina tjejer var små men i jämförelse verkar dom
    som gosedjur.
    Lilla H
    Du är så unik. Du ger så mycket till oss.
    Det är fantastiskt.
    Du & Familjen finns i mina tankar dagligen, det vet du.
    Kramkram Titti

    SvaraRadera
  15. åh, du är så underbar. Tack för att du skriver denna bloggen och ger oss så mycket!
    Jag tror på dig!
    Massa kramar från Mig

    SvaraRadera
  16. Starka du, jag är säker på att ni kommer fira födelsedagskalas igen. Din livsgnista kan utföra mirakel!

    SvaraRadera
  17. Hejsan,
    Låter som en härlig dag och väldigt god glassbuffé, stracciatella är helt klart en favorit för mig, har inte smakat Dulche de leche men bara namnet gör att den låter väldigt god :-). Önskar av hela mitt hjärta att du även är med och firar E om en månad.
    Kram,
    Cia

    SvaraRadera
  18. Låter som en riktigt härlig helg!
    Önskar och tror att du snart firar E igen!

    Som alltid:
    Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  19. Underbart! Sååå himla rätt att fira! Borde alla göra lite oftare...
    kramm till er!

    SvaraRadera
  20. Men så rätt du / ni tänker! Fira på varevigaste dag på det sätt du orkar. Livet är nu bara till låns, det gäller för oss alla!!!+

    Så fantastiskt att du inte värjer dig inför döden utan faktiskt lever tills du dör.
    Go for it! kram Brittis

    SvaraRadera
  21. Goa, fina du. En sån underbar idé att fira förvägs-kalas. En fyrfaldig kram för förvägsfödelsedagsbarnet!
    Kram kram kram kram!
    Busan

    SvaraRadera
  22. Hej fantastiska du! Hörde om bloggen av en kompis som berättade så varmt om dig och jag förstår verkligen varför. Till och med genom en dataskärm bara lyser det värme, godhet och utstrålning. TACK för dina kloka ord, din glädje och din fantastiska inställning till livet.
    Kärleks- och styrkekramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  23. Grattis stoora E i förskott
    hoppas verkligen att du kan vara med om hans riktiga födelsedag håller alla mina tummar för dej!
    och vad kul med några husdjur, hoppas dom växer och blir stoora ;-P
    massa kramar till dej världens bästaste bästaste helena!!
    sara

    SvaraRadera
  24. Fina, fina du! Vad konstigt det måste kännas att inte veta om man finns kvar om en månad... Med din fantastiska inställning skulle det förvåna mig om du inte var det!

    Här får du all kraft som jag får över idag!

    KRAM!

    p.s. Jag tycker äckelblädjuren verkar rätt coola faktiskt! ;) d.s

    SvaraRadera
  25. Hittade din blogg vi Annas och blir lika imponerad av dig. Ni unga, starka, modiga och positiva kvinnor. Vilken inspiration ni är och vad ni får en att se vad som verkligen betyder något här i livet. All värme till dig i din kamp!

    SvaraRadera