måndag 22 februari 2010

Svart på vitt

Senaste hjärnCT visade att hjärnmetastaserna växer och sprider sig, istället för att krympa & dö som förhoppningen var. De visade att det var dags för Älskade M att söka om närståendepenning. De visade att än så länge följer mina metastaser statistiken. De gav inte mycket utrymme för hopp, utöver de 100 dagarna som närståendepenningen täcker.

Jag har den senaste veckan fått ringa, skriva och maila dem jag älskar. Bokat träffar med glada, härliga, kärleksfulla människor. Dig! Du som gett mig så mycket genom denna resa. Som en deja vu av januari 2009 har samtal inletts med vardagliga klichéer och avslutats i tårar. Ledsna tårar. Arga tårar. Förnekande tårar. Förtvivlade tårar. Kärleksfulla tårar. Delade tårar.

Återigen har hoppet plockats upp från golvet, skrynkligt, trampat på & solkat i kanten. Vi har blåst på det, försiktigt strukit det, fingranskat det. Hoppet duger än!

Vingligt och skakigt börjar mina dagar hitta tillbaka till någon form av rutiner. Jag har ännu lite ondare, är ännu lite tröttare, har ännu lite fler problem med minnet. Men jag hör & ser, har inga problem med motorik, tal eller personlighet (mer än innan då *he he*)

Det är nu min envishet kommer hjälpa mig. Det är nu min positiva energi kommer visa vägen. Ge mig styrkan, hoppet & kraften att slå cancerns elaka, fula troll på fingrarna. Jag ger mig aldrig! ALDRIG! Jag ska kämpa till sista andetaget!

Och du, min fina, vackra vän - du har redan gett mig så mycket!
Bara idag har det kommit blommor i mängder, choklad, vackra ljus, goda & nyttiga drycker. För att bara nämna några. Jag har haft fyra olika besök & sugit i mig av deras starkt strålande energi! För det är ju så jag blir starkare - genom att ge, njuta, skratta & älska.

Nu är det dags för mig att samla mina trupper, lägga upp stridsplanen. För här ska kämpas! Kämpa! Kämpa! Kämpa! Vill du hjälpa mig? Sprid din kärlek! Ge av din kraft! Fördela din omsorg, kunskap & din roligaste historia. Ditt vackra leende, din sångröst eller den är speciella kunskapen som du har? Dela med dig!

Killarna har haft ännu en underbar dag. Bowling & skridskoåkning, följt av radiostyrda bilar, shopping & middag på Steakhouse. Livet är UNDERBART! Lev det! Njut det!




53 kommentarer:

  1. Skickar god energi och en massa kramar från Uddevalla!! Simone

    SvaraRadera
  2. LillaH... DU är och du ÄR underbar. Jag håller alla tummar och tår för dig. För att under ska ske, för att du ska få le. För att du ska få vara, din man och dina barn ska få vara med dig...för alltid. Du är DU och jag vill att det ska vara så. Jag känner dig inte men jag känner för Dig, din man och dina barn. Ta vara på varandra. "Man lever en sekund i taget och den är NU" "För att klättra uppåt måste man börja längst ner" "För att komma framåt måste man ta ett steg i taget"
    Jag vet inte vad jag ska säga och det är så mycket jag vill säga. Orden räcker inte till... Tänker på dig/Er. Ta vara på varandra!!

    Sänder massor av styrkekramar!!!
    //Sara (för dig okänd men en som nyss börjat följa din blogg)

    Ge dig ALDIG...KÄMPA!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag har inte varit inne på datan i flera månader sedan min stora syster dog av äggstockscancer i september månad. 2månader innan dess dog min yngre syster som också hade äggstockscancer. Nu är det min tur, väntar bara att Gud tar mitt liv här och nu när jag läser detta. Jag fick diagnosen Tumör på bakre "lill-hjärnan" för knappt 2dagar sedan. Enligt min läkare och alla andra som jag har talat med på Karolinska Solna, kommer jag få minnesförlust, och förlorar all känsla i hela kroppen. Känner mig redan förlamad. Ramlade omkull idag när jag försökte flytta på köksstolen. Nu när jag tänker på det så är det väldigt komiskt. För knappt 1månad sen spelade jag elitfotboll och styrketränade jag, men idag...idag känner jag mig som en 90årig gammal-gubbe som inte ens orkar att flytta på köksstolen. Men jag ger inte upp så lätt. ALDRIG ALDRIG ALDRIG. Jag önskar dig All Lycka och ber till Gud att det sker ett mirakel Lilla H.!

    Mvh André 29år Sollentuna

    SvaraRadera
  4. Har följt din blogg i några veckor nu men har aldrig kommenterat förut. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga dig nu heller, mer än att jag tänker på dig och önskar att under ska ske! Du får mig också att fundera på vad som är viktigt här i livet och jag är faktiskt glad för att jag är arbetslös just nu så jag kan krama och njuta av mina små barn hela dagarna!
    Tänker på dig och sänder dig massor av kramar!

    SvaraRadera
  5. Positiva tankar, och en himla massa kärlek till dig, samtidigt som jag som en av dina apostlar för din kärleksbombning vidare ut i världen. Du är en inspiration och en fantastisk människa! Kramar Hillevi

    SvaraRadera
  6. Lilla H ,vad jag beundrar dig vilken fantastisk kvinna du är..Har följt din blogg ett tag o fastnat för dig ..Håller tummarna att de ska bli bättre för dig..Lycka till KÄRLEK..kram Annika

    SvaraRadera
  7. Styrka och kärlek!
    Vansinnigt orättvist.
    Jag har svårt att hitta ord.
    STYRKA!

    SvaraRadera
  8. Vilken förebild du är! Så mycket värme, livsglädje och kloka tankar! Vill krama om dig av hela mitt hjärta!!!Tänker på dig och ber för dig och din familj.

    SvaraRadera
  9. Lilla H Du är en enastående, inspirerande och klok själ som sänder ut så otroligt mycket kärlek, värme, hopp och positiv energi.

    Jag håller Dig/Er i mina tankar och sänder er all kärek, värme och styrka.

    Kramar Gabriella

    SvaraRadera
  10. En kollega berätta hur han friade till sin blivande fru idag.Han hade förberett allt in i minsta detalj och satt på knä i köket med ring, skumpa och tända ljus, 30 röda rosor...
    Närhon kommer ut från toaletten går hon bara rakt förbi så han får stå kvar på knäoch ropa tillbaka henne (kände sig något förlöjligad) närhon väl kom tappade hon totalt fattningen, fick en blackout, fattade ingenting och hörde inte ett ord av hans välformulerade kärleksförklaring utan mest stod och gapade...
    Min kollega skrattade hela vårt telefonsamtal och jag med, skrattade långt efter och ännu en gång när jag delade nyheten med min älskling hemma. Så skönt det är att skratta ur hjärtat och att dela skrattet med den du älskar!

    Jag vet inte vad jag vill säga dig mer än att du har så rätt i att glädjen är det som gäller. Det hjälper dig säkert inte att jag tycker att du gjort helt rätt som levt fullt ut och sett lycka och kärlek där andra bara rusar förbi. Du har fångat ögonblicket och livet, mer än så kan man inte önska sig. Det enda som smärtar mig är vetskapen att du får lämna dina älsklingar något tidigare än vad som är tänkt.
    TROLIGEN givetvis, men inte säkert - hoppet är det sista som överger och hopp, vilja och styrka har du i överflöd!
    Lev fullt ut.
    Kram Jojjo

    SvaraRadera
  11. Du är en så oerhört positiv och stark person som hela den här tiden sett det ljusa i tillvaron och orkat dela med dig av dina tankar, ge livsglädje till andra osv.
    Jag tänker på dig och ber för dig.
    Stor kram till dig och din familj.

    SvaraRadera
  12. Tänker på dig varje dag! Å, dumma cancern är så hemsk och vidrig och orättvis... men sluta aldrig kämpa. Jag hoppas du får många fler underbara dagar tillsammans med din familj och alla andra du har runtomkring dig. Skickar mina varmaste kramar till dig och så mycket positiv energi det bara går.

    kram Linda

    SvaraRadera
  13. Fina fina du! Vet inte vad jag ska skriva. Men jag finns här och stöttar och tänker inte heller ge upp, aldrig!!!
    Hoppas på en "titta på gamla kort" dejt nästa tisdag.

    Tusen och tusen styrke kramar till dig och dina nära!

    /Fia
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  14. Ord är fattiga...
    Massaor med styrka
    och Ge aldrig upp-kämparglöd.

    De vackraste, är en av mina absoluta favorit låtar oxå

    Kram Okki

    SvaraRadera
  15. Kära du. Tunga besked, så svårt att ta in. Men jag suger åt mig av din kraft och skickar mångfallt tillbaka till dig. Kraft, mod, styrka och kärlek i stora lass kommer här! Du är så stark i allt det svåra. Jag hoppas och tror!!!
    Massor med kärleksfulla tankar
    Matilda

    SvaraRadera
  16. Underbara älskade människa, vilken energi och kärlek du ger dina nära och kära och oss bloggläsare, förstår inte varför denna sjukdom ska drabba dig, du ska finnas och få leva och älska din familj här på jorden, det är inte rättvist och det är inte tid för dig att lämna dem ännu, Tack för att du är en inspirerande person som i det mörkaste ändå hittar dem kärleksfulla och fina orden...tack ....du berör mig...Styrkekramar...

    SvaraRadera
  17. Underbara lilla H! Jag sällar mig till kämpartruppen! Elaka cancertroll SKA bekämpas.

    Jag ser dagen med glädje, vem vet hur det är i morgon? Varm kram

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Jag följer sedan en tid din kamp på din sida. Jag har läst många tankar och texter för att klara dagen - när man står bredvid och ser sin älskade tvillingsjäl vara sjuk. Jag har inte hittat rätt, men så en dag fann jag din sida. Du skriver så vackert och klokt att dina ord sjunker in i mitt hjärta och ger mig hopp och styrka och tankar hur jag ska förhålla mig till livet här och nu. Du är en förebild för alla människor.

    Min älskade C för kamp mot cancern för andra gången. Vi träffade läkarna idag men fick inget nytt att hålla i. Vi kör på några veckor till, vem vet det är kanske i morgon som det vänder!!! På sjukhuset frågade C läkaren hur han kan må så "bra" när han är så sjuk, det är din inställning att aldrig ge upp svarade hon.

    Det är just det, att ALDRIG GE UPP!!! Det kan vända, mirakel kan ske och jag, jag önskar dig av hela mitt hjärta att en mirakelängel kommer och gör dig frisk så att du får vara med din familj. Jag tror att Du är en ängel i mänsklig form, sänd för att ge oss andra bättre tankar att hänga upp våra liv på. Sänd för att få oss andra att känna och uppleva kärlek och ljus. Alla livscoacher kan slänga sig i väggen, de har inte en chans mot dig!

    Jag tror på riktigt på änglar, en del ser vi som vanliga människor andra kan vara mer diffusa. Jag tror att änglar lever här på jorden utsända för speciella uppdrag för mänskligheten.

    För några månader sedan låg min C på sjukhuset med 41 graders feber som inte gick ner. Han kokade och jag var så rädd. Jag vakade och sov inget. Plötsligt ser jag något nere vid fotändan på sängen, konturen av äppleformade halvor som var fyllda av elfenbenssandfärgade korn. Efter några sekunder försvann det. Först blev jag rädd och gick och kollade C andning, och han andades lugnt. Jag är övertygade om att det var en skyddsängel vid hans sida den natten. Han klarade resten av behandlingen (som läkarna inte trodde han skulle överleva). Han vann den fighten och han ger aldrig upp. Just nu är det inte ljust men inte heller svart, för vi har hopp och det kommer att vända, det har han lovat mig. I april vänder det säger han.

    Jag sänder livsljus och styrkekramar till dig och din familj från hela mitt hjärta.

    //Maya

    Ps, jag skickar även en länk på en låt som ger oss styrka - hoppas att du gillar den!
    http://www.youtube.com/watch?v=BxbXVpVpjNs

    SvaraRadera
  19. Har följt din blogg ett tag och jag fascineras av din positiva inställning till livet. Du förmedlar så mycket berör mig djupt.
    Skickar dig en stor varm kram. Hoppas att du känner den.
    Sköt om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Allra finaste Lilla H.Tänker på dig,så mycket livsglädje du sprider med din kärleksfulla blogg.Så mycket ljus och glädje du sprider.Du är en fantastisk person.
    Mina allra varmaste och stöttande kramar till dig och familjen.
    Sänder kärlek och styrka.Lillemor.

    SvaraRadera
  21. En annan mamma och en dotter .22 februari 2010 kl. 22:48

    Hej lila H har följt din blogg ett tag utan att skriva något men beundra ditt mod och din kraft .Jag läste din blogg i går om att bevara underbara ögonblick klockan var väl halv åtta . Tio i åtta kom blixten från klar himel min älskade mamma hade plötsligt blvit mycket sjuk och idag vet vi en hjärntumör . Min älskade mamma mitt i livet vad gör det att jag själv är mamma jag behöver henne fortfarande lika mycket . Mina kinder är svullna av alla tårar idag och huvudet värket . Tankarna snurrar önskar att det fanns en automatpilot att trycka in men så sansar jag medans alla minnesbilder under liivet fladdrar förbi . Om det är meningen att jag skall förlora min älskade mamma måste jag under den tid som finns kvar samla alla minnen jag kan få och bevara dem inom mig .

    SvaraRadera
  22. Allra finaste Lilla H.Tänker på dig så mycket.Du har verkligen berört mig med din livsglädje och din fina positiva livsyn.Mina allra varmaste stöttande tankar.
    Sänder kärlek och styrka till dig och familjen.
    Lillemor.

    SvaraRadera
  23. Lilla fina H! Djävla skit att du som sprider så mycket glädje omkring dig är så sjuk. Men det kanske är så att de bästa ska vara svårt sjuka just för att lära andra att ta bättre hand om sina liv. Att våga älska och ge i större utsträckning. Vem vet. Vad som är meningen med allt. Du är iallafall en klart lysande stjärna på himlen och jag har hört att mirakel händer just sådana - klart, gnistrande, vackra stjärnor. Alla mina tankar är hos dig. /M

    SvaraRadera
  24. Vad har du för adress om man vill skicka dig ett kort eller något?

    HJÄLTINNA, DU FINA VACKRA KVINNA!
    Får en att se nyanser i livet som man inte såg förut. Att en skitans jobbig dag med barn som har öroninflamation - fått mig att reflektera och tänka. Nej men det är ingen fara jag klarar 10 dagars sömnbrist bara jag får vara frisk.

    DU ÄR BÄST! Här kommer lite ENERGI från mig tillbaks
    wrooooooooooooooooooooooooooooooooooooooom
    Fånga den! Hoppas hoppas de h-vetes skit cancercellerna får en omgång.

    Kram kram

    SvaraRadera
  25. Nyss hittat dig och din otroliga livsglädje. Fan för så svåra besked men jag håller tummarna för dig och skickar dig all styrka och energie som bara behövs för att mota bort dom elaka dumma cancertrollen.

    kram

    SvaraRadera
  26. Tack Lilla H!
    Tack för din blogg!
    Tack för dina fina, stärkande, glädjande ord!
    Tack för att du orkar förmedla till oss!
    Tack för att du har gett mig vett att uppskatta allt underbart i mitt liv!
    Jag tänker på dig och hoppas på ett mirakel!
    Kramar från Isabelle

    SvaraRadera
  27. Kära Fina ♥ Lilla H ♥
    Du ÄR helt fantastisk.
    Din kämpaglöd är enorm.
    Hoppas du kan känna kärleken
    och tacksamheten från mig.
    Kämpakramar Titti

    SvaraRadera
  28. Bra Lilla H att du gett dig tusan på att vinna denna kamp.
    Man läser ofta om mirakel och läkare som kliar sig i huvudet när saker händer som inte ska kunna hända.
    Och nu hoppas jag att det är du som blir mirakel tjejen vi får läsa om.

    Gud kan inte vara dummare att han inte förstår att människor som du behövs här.

    Kämpa nu och ännu en gång tack för att du tar dig tid att skriva i bloggen.

    SvaraRadera
  29. Lilla H!

    Har följt din blogg ett tag nu och blev så ledsen av att läsa dina ord i dag - om ditt besked. Men av vad jag förstått genom att ha läst dina inlägg, så har du en så stark livsglädje och förmåga att njuta och hoppas, att jag vet att du kommer att kämpa allt du kan.

    Du verkar ha en mycket kärleksfull omgivning runt dig och jag kan tänka mig att det har stor betydelse i din kamp.

    Jag tror inte att antal levnadsår är det som är viktigast, utan vem man är som person och vad man har givit (sig själv) och andra. Hur man har kunnat uppskatta och njuta av det man blivit sig tilldelad.

    Du är en inspiration och jag önskar dig lugn, frid, kärlek och att du orkar fortsätta kämpa och ge av dig själv länge än.

    Styrketankar och kramar till dig (och dina nära och kära) från en bloggläsare,
    Monika (Som också skickar lika många styrketankar och kramar till André - som kommenterade här ovan - och alla andra som befinner sig i en sådan svår situation) HOPPET är det sista som överger människan!

    SvaraRadera
  30. Styrka, hopp och kraft i mängder till dig och dina killar, Lilla H! Vi finns med dig och marinerar dig med kärlek i din kamp.
    Kärlekskram
    Busan

    SvaraRadera
  31. Jag tänker på dig o ber för dig, jag är själv en sån gnällspik men du ger mig ett annat sätt att tänka, jag hoppas verkligen att du får vara med i livet och med dina pojkar lång tid än, massor med kramar Elisabeth

    SvaraRadera
  32. Jag blir verkligen genuint ledsen över att läsa det du skriver och jag förstår inte var du hittar kraften om jag vetat var du befinner dig så hade jag gärna hälsat på dig.
    En sådan stark och unik människa som du verkar vara hade jag velat träffa och jag vill berätta för dig här och nu att du är nog den mest fantastiska människa jag har haft nöjet att få läsa om.
    Du lindar inte in och du gömmer dig inte i din sorg,du är krass och insiktsfull och jag tror att din familj är väldigt stolta över dig och du kommer lämna ett enormt tomrum,även här på din blogg.
    Men kämpa på!it ain´t over until the fat lady sings och jag håller flabben så länge som det behövs =)
    Varma och innerliga kramar / Lotta

    SvaraRadera
  33. Helena, we are going to miss you so much!

    SvaraRadera
  34. Fina Fina Lilla H

    Du finns i mina tankar och jag blir varm i hjärtat av din styrka och värme
    samtidigt som det gör ont i hjärtat att du har det så tufft nu
    Önskar att...

    Som alltid:
    Massor av Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  35. Hej Lilla H,

    Jag har följt din blogg ett tag men aldrig skrivit förut. Jag är en katastroftänkare som ofta oroar mig för sånt som ska hända och gärna grämer mig över sånt som har hänt. Men jag måste nu skriva till dig för att berätta att din blogg, dina ord, din enorma kraft som sprider sig som solstrålar ut från dataskärmen, har förändrat mitt tankesätt och därmed också mitt liv.

    När jag ser på mina småttingar och oroar mig för allt som kan hända så tänker jag på dina kloka ord. Lev NU, var närvarande! Jag vill vara närvarande i nuet och inte se tillbaka på småbarnsåren som en transportsträcka. Så fort allt kan försvinna, varje minut är värdefull. Se kärleken - inte problem, småfuttiga irritationsmoment och annat som i perspektiv är fullständigt oviktigt. Under de månader som jag har haft förmånen att följa din blogg har detta allt mer satt sig i ryggmärgen. Det kommer naturligt. Och allt på grund av dig! TACK, lilla H!

    Jag uppbådar all min tankekraft för att tillsammans med alla som älskar och finns runt dig kämpa mot monstren!

    Massa kramar från Malin i Göteborg

    SvaraRadera
  36. Du är helt underbar och fantastisk - en riktig krigare som sprider så mycket energi. Har aldrig varit med om något liknande. Är det någon som kommer att klara det här så är det du. Stoooor kram // Cristina

    SvaraRadera
  37. Stora Lilla H, Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det är så mycket som rusar förbi men allt förefaller vara så platt med tanke på din storhet. Du är min förebild på många sätt och vis och jag önskar att jag kunde göra någonting för dig som du med din generositet har gjort för mig. Jag tänker aldrig aldrig aldrig ge upp hoppet om att du ska få fortsätta leva! Kram från Jenny/Jele

    SvaraRadera
  38. Vilken FANTASTISK människa Du är!

    Marie

    SvaraRadera
  39. All kärlek och ljus till dig nu Lilla H! Vi har aldrig setts men du finns i mina tankar och jag sänder dig kärlek, ljus och styrka!

    Varmaste kramar AnnaMaria

    SvaraRadera
  40. Du är duktig och jag tänker på dig! All kärlek.

    SvaraRadera
  41. Hej!
    Kom av en händelse in på din blogg. Läser och lider med er. Kan lite sätta mig in i er situation då vi själv är drabbade i den egna familjen.
    Vill bara fråga en sak (kanske inte så begåvat, men ändå): Har du fått testa Avastin? Har en mycket svårt sjuk släkting (lungmetastaser från en äggstockscancer), som ska testa detta nu. Försök utomlands har tydligen visat positiva reslutat på flera olika typer av metastaser.
    Tyvärr är det inte vården som kommit med behandlingsförslaget, utan en släkting som letade på nätet fann informationen och tipsade hennes läkare om det. Trist att det ska behöva vara så!
    Förstår om du är trött på alla tips, men...

    SvaraRadera
  42. Har följt din blogg sedan några månader, Lilla H. Din styrka och kraft har gett mig ork att kämpa mot bröstcancer-monstret som invaderade mig i november. Idag rinner tårarna när jag läser din blogg. Jag skickar dig en jättekram, all positiv energi och styrka jag har. Svea

    SvaraRadera
  43. LIlla gumman.......... Kämpa på......
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  44. Massor av styrkekramar till dig! Vilken fin person du verkar vara. Beundrar dig!
    Hoppas på ett mirakel.
    /Jeanette

    SvaraRadera
  45. Hej kära Lilla H!
    Har haft en fin marinad i kylen över natten, fylld med godsaker, kärlek och hopp. Jag vill marinera hela din familj i den idag och hoppas att undret sker.
    Åh, vad det gör ont i hjärtat, fortsätt kämpa.
    Puss å kram Din blogg-vän Anna

    SvaraRadera
  46. Hej fantastiska lilla H! Du har förändrat min livssyn med ditt härliga sätt! du är verkligen en unik människa. Du har hjälpt mig att se livet i ljusare färger trots sjukdom och elände. önskar så att det kommer ett mirakel och räddar dig från den här elaka skitsjukdomen. Kärlek till dig och din familj önskar Annika

    SvaraRadera
  47. Hamnade för en tid sedan på din blogg via Annas blogg (livet här och nu) och jag måste säga att jag är så otroligt rörd över din förmåga att vara positiv, hoppfull, stark, omtänksam.....man kan räkna upp hur mycket som helst. Du verkar vara en fantastisk person och alla dina nära och kära skall vara tacksamma över att ha dig i sin närhet. Du har fått mig att ta vara på varje dag och att jag verkligen talar om för min familj vad mycket de betyder för mig. Vill bara skicka massor av hopp, kärlek och styrka till dig, du fantastiska människa och krama de dina ikväll.

    Kram Petra <3<3<3<3

    SvaraRadera
  48. Skickar över en massa styrkekramar!

    SvaraRadera
  49. Jag har följt din blogg några veckor bara, men jag måste säga att du är väldigt STARK och INSPIRERANDE! Jag kan inte göra annat än att hålla med dig: Bästa sättet att inte dö är att leva och livet är underbart. Kämpa på!! Massa kraft till dig!

    SvaraRadera
  50. Åh vad det smärtar mig att läsa om att metastaserna inte ger upp. Ändå har du som vanligt massor av kloka och kärleksfulla tankar och ord att dela med dig av. Önskar av hela mitt hjärta att det kan vända för dig. Håller tummar och tår och tänker på dig. Massor av varma goa kramar och kärlek. Never give up!

    SvaraRadera
  51. Halkade in här via FruKaos...
    Har en stark avsky till denna hemska sjukdom som bosatt sig hos dig.
    Min moster genomgår just nu behandlingar mot just hjärntumör...den satt för illa för att opereras och man vet inte om behandlingarna kommer att hjälpa.
    Skänker en tanke till dig och din familj...

    SvaraRadera
  52. Jag håller mina tummar för dig, allt vad jag kan!

    SvaraRadera
  53. Hej Lilla H, Ännu än ny dag. Jag tänker på dig och fortsätter att hoppas. Tack än en gång för att du berikar mitt liv genom dina ord! Jag hoppas att din dag var bäst! Kram från Jele

    SvaraRadera