torsdag 4 februari 2010

Inlagd


Ja, nu har jag fått min dator till mig. Den kom inte med i hastigheten igår. Tack för alla fina kommentarer - de gör mig så glad. Jag ligger på samma avdelning på Radiumhemmet som efter min första strålning då min hjärna toksvullnade. De är så gulliga här men det hindrar ju inte att jag hellre varit hemma. Den första CT visade alltså ett flertal proppar i höger lunga och misstanke om proppar vid port-a-cath´en. Inte konstigt att den har krånglat och gjort ont! Så nu i kväll har jag gjort ytterligare en CT för att säkerställa hur och var propparna sitter. Sedan kan läkarna bestämma vad vi gör av den informationen. Ny port på andra sidan? Picc-line? Vi får se. Jag har i alla fall sagt att jag INTE vill vara vaken vid den operationen!

Vi har även börjat på en statistisk bild av min smärta, komplett med staplar och allt. Jag är alldeles för dålig på att säga till ATT jag har ont och HUR ont jag har, och tar alldeles för lite smärtlindring. Nu hoppas de kunna visa det så jag tar till mig det *rodnar* Jag MÅSTE sluta tro att jag ska känna efter HUR ont jag har innan jag tar smärtlindring.

Det KÄNNS inte som lite medicin!

Vad mer? Jag har fönstersäng, minsann. Med utsikt. Mot en bakgård *he he*
Otrolig utsikt!

Jag hoppas åka hem imorgon om inte den nya CTn visar något extremalarmerande, förstås. För ni har väl räknat ut vid det här laget att det här är jätteovanligt och ganska konstigt? Att jag lyckas få en mängd blodproppar trots pågående behandling mot blodproppar. Ja, det är Lilla H i ett nötskal, aldrig vara som alla andra - och det är ju därför jag ska bli frisk också!

Ett lite förvirrat inlägg, jag ska faktiskt fylla på morfinet lite nu. Det börjar göra ganska mycket ont, och då har jag visst redan väntat för länge. Skrutt också! Jag hör av mig i morgon igen - förhoppningsvis hemifrån. All kärlek till söta dig! Kramar, styrka, mod & fniss i mängder till fina dig! Jag har en underbar grekisk dam som rumsgranne & nu ska jag blunda, lyssna till hennes familjs prat och drömma mig bort till härliga, soliga, kärleksfulla Grekland...

8 kommentarer:

  1. Ja du, ibland är det trevligt att få "rätt" men i det här fallet var ju "rätt" inte så kul. Dock kan jag inte fatta hur du klarar att gå uppe och ta kort med proppar i lungorna! Du är verkligen really something.:)
    Det som är så härligt med dig det är att se det MOD du visar mitt i allthop. En riktig förebild är du. Även om det förstås är precis lika okej att vara liten, rädd och ledsen. Kram från Karin

    SvaraRadera
  2. Lilla H, jag tittar på vyn från ditt fönster och planterar stora vackra palmer och stooora röda blommor för dig, som solen på den blå himlen lyser ner på och färgar din vy tills du får komma hem igen.

    Stor, stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Utsikten från RH är verkligen utöver det vanliga. När jag låg inlagd var det fönster mot helikopterplattan :)

    Hoppas att du får komma hem så fort det bara går. Och att du lär dig att det är okej att lindra sin smärta (ska jag säga...)

    Kramar i mängder från Busan

    SvaraRadera
  4. Söta Lilla H. Hemma är du i goda händer och nu är du i andra goda händer. Och alla vill att du ska bli bra. Just nu skickar jag så mycket kraft jag kan till dig. Ta emot för nu kommer den!
    Kram från Lena

    SvaraRadera
  5. Håller tummar nu för att du ska få komma hem...
    Lär dig att lyssna på kroppen nu. Har du smärta så måste du säga till, och få smärtlindring. Min utsikt när jag senast låg inne var en lyftkran. Jag hade fullt upp med att fundera ut hur människan som styrde den kom upp :) Ta mer morfin nu och sov gott! Kram

    SvaraRadera
  6. Dröm härliga drömmar om Grekland nu...låter underbart...tänk dig den varma sköna solen...Sov sött och kramar till dig från mig och resten av familjen.

    SvaraRadera
  7. Fina LILLA H.Tänker på dig och hoppas du får komma hem snart och slippa ha ont.Sänder massor med varma tankar och styrka till dig.
    Kramar Lillemor.

    SvaraRadera
  8. till lilla fina H,beundrar så mycket din inställning, din oerhörda styrka i allt detta svåra. Jag tänker på dig och din familj varje dag. kram från kriss

    SvaraRadera