måndag 8 februari 2010

Ketchupeffekten

Nu har jag ju väntat ganska många dagar på att få veta. Hur länge jag ska stanna, hur många strålningar som ska göras, hur länge jag ska vara uppkopplad på droppet, när det ska komma en ny rumskompis. Framförallt har jag väntat på att känna mig pigg! Och energisk! Som Lilla H! Och nu hände liksom allt på samma gång. Ketchupeffekten!



Jag blev av med droppet och ska istället ta dubbelt så starka sprutor som tidigare.
Jag fick veta att jag ska strålas 3 gånger, varav den första i dag. Sedan på onsdag & fredag och sen är jag klar.
Jag blev flyttad till ett fyrabäddsrum (Halleluja för mitt enkelrum hittills!)
Jag känner mig pigg & lite otålig och imorgon åker jag hem!

14 kommentarer:

  1. Vad skönt med ketchupeffekt, besked om vad som händer gör att det är lättare att ställa in sig på fight. För fight är precis vad monstret ska få, stråla det bara!!! en fjuttig skrumpnisse kommer det bli!

    Skönt att du får komma hem i morgon.

    Stor, stor kram. Vila nu och ladda inför dina behandlingar.

    SvaraRadera
  2. hÄRLIGT ATT DET GÅR FRAMÅT! Vart ska du strålas? äR DET ELAKINGEN PÅ MAGEN? Jag blev bra hjälpt mot smärtan när jag strålades på min onda höft! På dom bara!!!
    Skönt att du snart vänder hemåt.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning att du känner dig pigg och åker hem i morgon! :-)

    Lycka till nu med strålningen! Bort med monstret!!

    *kram*

    SvaraRadera
  4. HURRA för lilla H! Klart du ska hem nu. Hem till dina "bästa" i världen. DÄR kommer du må bättre och känna dig lugn och trygg.

    KRAM - kämpa på lilla du.

    SvaraRadera
  5. Fina LILLA H.Gläds med dig att du får åka hem till dina fina pojkar i morgon.
    Många kämpa på kramar Lillemor.

    SvaraRadera
  6. Härligt att du får åka hem i morgon! Och att du får vara du; pigg och energisk. Det låter som en bra beskrivning av den tjejen vi lärt känna här i bloggen och på Cancertjejer. Fast så mycket mer än pigg och energisk. Kärleksfull, omtänksam och fantastisk. Och full med kämpaglöd. Nu är det strålarnas tur att göra sitt, så elakingen får vad den tål!
    Jättekram! Busan

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att du fått svar på det mesta! Det är ju jätte jobbigt att ligga och bara undra men snart är du hemma igen:)

    Kramizar till dig och din familj!

    SvaraRadera
  8. Skönt att energin är på topp!
    Fett najs att höra att du får komma hem,kunna ligga på DIN soffa och till DIN säng. Trots att den inte har motor så är hemma ALLTID bäst eller hur, hälsa grabbarna.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Välkommen hem och underbara nyheter att du känner dig piggare idag. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga nyheter!
    Många KRAMAR!

    SvaraRadera
  11. Du är helt fantastisk, jag läser din blogg och är så otroligt imponerad av dels din fighting spirit men mest av allt ditt enorma positiva sätt & ditt stora hjärta! Lycka att det vankas hemfärd!
    Stor Kram till dig!/Ann

    SvaraRadera
  12. Underbart att läsa! Skönt att du känner dig piggare! Massa kärlek till dig och familjen!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  13. Åhh vad roligt att läsa och så härligt för dig att få komma hem till familjen! Vila nu och ladda inför behandlingarna som kommer. Stor kram!

    SvaraRadera