torsdag 25 mars 2010

Ja! Jo, jag lovar...

Jag mår bättre! Det är sant! Senast i måndags trodde jag- helt ärligt och extremt skrämmande & sorgligt- att jag skulle dö... Innan veckan var slut. På allvar. Men nu är jag på rätt köl igen. Jag kommer bli starkare, friskare & piggare. Jag ska. Ska. SKA. Bara för att jag ska. Och har fina dig att dela det underbara livet med. För livet är UNDERBART! Härligt! Och i morgon, får jag åka hem på permission! Gissa hur härligt det ska bli att få se sin eget hus! Sin egen dörr! Min egen säng får jag dessvärre inte se, eftersom ASIH har bytt ut den. Så jag har en egen high-techracersäng hemma, med massor av roliga knappar, åka uuuuuuupp! Och neeeeeeeer! det är jättekul att åka upp & ner, och ner& upp. Och när man har ont är det praktiskt och bra att kunna ställa in ryggstödet bra, bättre, bäst! Och för att kunna göra det är det jättebra att kunna ställa in fotändan på sängen (det låter helt meningslöst, men gör jättestorskillnad- jag lovar!)

Hur går det för dig i ditt "älska-mer" löfte? Har du hittat någon ny Älsklingsdoft? Kanske i nacken på ditt Hjärta? Någon ny Älsklingskänsla? Kanske någons mjuka kind? Eller mjuka hand? En ny Älsklingssmak? En av de godaste frukostarna jag bjudits på, var en vingligt skuren skiva bröd med ett tjockt lager smör och sedan strösocker! Den var "lagad" med kärlek, den!



Ja, så vackert tyckte vi då på 80-talet, när det begav sig! Kärlek till er er alla!

34 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du ska få komma hem på permis!
    Kan tänka mig att din älskade familj ser framemot det också.
    Tänker på dig! Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  2. Telepati!!
    Har precis skrivit på förra inlägget...
    Samtidigt!nu! kom äntligen ditt nya!

    Så skrämmande att läsa om din känsla o tanke från i måndags...

    Men så varm i hjärtat när jag läser att du är Starkare igen och att DU FÅR KOMMA HEM!!!
    Massor av Mys, Värme, Kärlek och, ja ALLT fint önskar jag er!

    Som alltid kommer ett stort lass med
    Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  3. Jo, jag har en älsklingsblogg....och det är din!
    Vad skönt att höra att du mår bättre och att du ska hem på permis och ha fredagmys med dina killar, underbart!

    Massor av varma kramar och kärlek till dej!
    Från Anna

    SvaraRadera
  4. Permis! Underbart ord för underbar tjej. Och racersäng med high-tech är nog ändå rysligt bra att ha, för att travestera underbara Tove Jansson.
    Kärlek, mod och styrka!
    Kram Busan

    SvaraRadera
  5. Fina Lilla H.Vad underbart att höra att du får komma hem på permis.Det är alltid lika fint att höra ifrån dig, jag blir så varm och i hela kroppen när jag läser dina fina ord med så mycket kärlek.
    Massor med varma tankar Lillemor.

    SvaraRadera
  6. Åh vad glad jag blir! Härligt att du får komma hem och mysa med familjen också. Styrkekramar från Marie E

    SvaraRadera
  7. Vad underbart att du skall få åka hem till din fina familj. Att ni får rå om varandra i hemmets lugna, trygga, kärleksfulla och glädjande vrå.

    Massor av positivitet, styrka och kärlek till dig och dina kära

    SvaraRadera
  8. Men söta! Vad rolig go och underbar DU är!!!
    Blir så varmt berörd av dina härliga inlägg.
    Du är en helt FANTASTISK människa.
    Lev Gott!
    Stor kram // Mia

    SvaraRadera
  9. DUUUU är underbar! Den underbaraste av de underbara! Vilken positiv, fin, mjuk, beskrivande allt iett blogg. Samtidigt så ledsamt så det knyter till inom i även mitt hjärta. Kramar i massor från Angela

    SvaraRadera
  10. Kärlek till Dig du fantastiska, starka kvinna! Blir så berörd av att läsa din blogg. Hoppas du får det härligt hemma hos din familj! Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Åhhh mysigt att få komma hem, mys med familjen, mys med hemma miljö, mys med allt som hör huset till att bara få titta ut i trädgården ja helt enkelt bara MYS!!!! Är såååå glad för er skull.Kram till er alla fyra från Anna med familj

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara nyheter från dig - den bästa present jag fått idag på min födelsedag! Kram kram!

    SvaraRadera
  13. Åh va mysigt att du får komma hem till helgen : )
    Du berör mig så mycket...Jag tänker verkligen "till"...Vad som betyder något här i livet...Tack för att DU berör och lämnar en tanke hit och dit...Ha det "GOTT" nu...Lova det !!!!!
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  14. Tänk kärlek... underbart och otäckt inlägg. Vad härligt att du snart är hemma på permis!!!

    SvaraRadera
  15. Vad hemskt att läsa om måndagens känsla, jag blir alldeles kall... Men nu har det har vänt och du ska få komma hem och mysa med dina fina killar!! Tanken på det gör mig varm inombords:)
    Du har så mycket kärlek och styrka i dig, men jag vill ändå fylla på med lite till! Det kan ju aldrig bli för mycket! De största kramarna till dig med hopp om fortsatt bättring.
    Matilda

    SvaraRadera
  16. Ha det fint du rara kaka hemma med alla älsklingarna!
    Du är topp! /Magdalena

    SvaraRadera
  17. Åh, så glad jag blir när jag läser att du får åka hem och marinera 24h familjekärlek!!

    Underbara du. Jobbar för fullt på älsklings-grejer. Senaste är 4åring dotterns hand i min och hör henne säga "Mamma, du är min bästa kompis i hela världen" *smälter*

    Önskar dig en smärfri och kärleksdrömsfylld natt och en bra hemresa.

    Stor stor kram, massor av hopp och kärlek!

    SvaraRadera
  18. Härligt att du mår bättre!!! Härligt att du får komma hem på permission till ditt eget hem!!
    Härligt att du får mysa med de dina på tu man hand utan vårdfolk.
    Kram Agnetha
    http://agnetha52.blogspot.com/

    SvaraRadera
  19. Good good to have some time at home with your beloveds! Hooray for each moment!
    Love Rami

    SvaraRadera
  20. Så glad för din och familjens skull. Njut av varandra och kärleken.

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  21. Skrämmande att läsa den känsla du hade på måndagen men jätteskönt att det är bättre nu och att du får åka hem på permis!
    Du är helt otrolig, är så imponerad av ditt sätt att njuta av kärleken och ljuspunkterna i livet.
    Ska försöka att följa dina tips och livsfilosofi :-).
    Ta hand om dig och familjen.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Underbart att få ett inlägg igen!

    Det går BRA med älska-mera-löftet. Jag har skrivit tidigare till dig att DU har fått mig att känna, tänka, älska mer. Varje kväll tar jag en stund med mina barn och bara känner in dem. Känner hur lycklig jag är i just den här minuten att jag har dem. Vad som än händer imorgon är jag lycklig just i den här stunden. Det är din förtjänst! Klart jag var tacksam över dem innan också men inte på samma djupa, riktiga sätt.

    Du sprider ditt kärleksbudskap till alla som läser bloggen, men framförallt till dina egna pojkar. De kommer sprida värmen vidare till sina barn, som sprider vidare till sina barn och på det här sättet förändrar du världen!

    Jag läste en undersökning om lycka häromdagen. Där stod det att känslan av lycka beror till 50% på genetiska förutsättningar (att överhuvudtaget kunna känna lycka), 40% av aktiva handlingar för att känna lycka, och endast till 10% av faktiska omständigheter. Du är ett levande bevis på ovanstående!

    Massa kramar, värme och kärlek till dig!
    Malin i Göteborg

    SvaraRadera
  23. Vad jag beundrar dig!!! Du är så kärleksfull, stark och vacker. Jag hoppas att du besegrar statistiken och får vara med din familj i många fler år.
    Stor varm kram
    Ada

    SvaraRadera
  24. Skönt att se att du skriver igen, att du är tillbaka, att du känner dig starkare!
    Hoppas du får en underbar helg hemma.

    Kram

    SvaraRadera
  25. Hoppas du får en fin helg med dina killar,och att du kan sova gott. Jag tänker på dig och de dina.
    Kramar
    moster Ann

    SvaraRadera
  26. Du är helt otroligt fantastisk. Du sprider sån värme och kärlek så det känns genom skärmen på min dator! Ha det underbart bra! Styrkekramar

    SvaraRadera
  27. Önskar dig en underbar permis, tänker mycket på dig och det glädjer mig att läsa att du njuter och nyttjar det du kan.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  28. Idag är en ganska jobbig dag här... men så går jag in på din blogg och genast känner jag mig mycket gladare! Härligt att höra din livsglädje och allt det positiva... och ändå vet jag att du har det mycket tuffare än vad jag har det just nu. Kämpa på tjejen!! Och den där sängen lät inget fel alls.

    All kärlek och styrkekramar till dig!!

    SvaraRadera
  29. Va underbart att du fått komma
    hem på permis.
    Hoppas din helg blir toppen
    med dina älskade killar.
    Kramkram Titti

    SvaraRadera
  30. Vad skönt att du mår bättre. Här kommer en låt som jag tycker är underbar, man får en långresa resa tillbaka i tiden när man hör den.
    Hoppas du också gillar den.

    http://www.youtube.com/watch?v=3eT464L1YRA

    Kram

    SvaraRadera
  31. ÄLSKLINGSKÄNSLAN för den här veckan måste nog ha varit när jag såg in i ögonen på han med stort H & bara visste ;) KÄRLEK !!!

    Men oh så gärna jag hade velat ha din säng INATT ska inte alls klaga på min (halvtrasiga) kropp men när plan A & B gick åt skogen hämtade jag ryggkuddarna för att palla upp benen (omständigt men skönt) & ja det funkade det med :)

    Hoppas att du haft en helt UNDERBAR helg med de dina !!!

    STYRKERKAMAR i MASSOR !!!

    SvaraRadera
  32. Hej, Lilla H.

    Sitter och jobbar på lördagskvällen och mina tankar går till dig. Hoppas du har en fin helg med din familj.

    kram, kram!

    SvaraRadera
  33. Du är klok fin och sprider tänkvärdheter runt dig. När livet är som tuffast mot dig. Beundransvärd!
    Jag hade kärleksdoften, känslan att pussa hans nacke tryggheten att krypa intill när natten var svår.
    Det är livsviktiga små kärlekssaker som gör livet. Och du vet precis hur man gör.Tack Lilla H
    Önskar dig en fin smärtfri Söndag med massor av kärlek!/Maria

    SvaraRadera
  34. Käraste vännen!
    Jag hoppas att du haft den bästaste helgen! Med massor av påskpynt, som jag är helt säker på att dina killar har plockat fram. Och outsinliga mängder kärlek, som jag är ännu mer säker på att dina killar gett dig!
    Jag är med dig i tankarna och marinerar med all min kärlek!
    Kram känns som ett litet ord men du vet hur väl det är ment. KRAM Busan

    SvaraRadera