fredag 19 mars 2010

Tillbaka på Radiumhememmet






Och här är tyvärr uppkopplingen segare än havregrynsgröten från i förrigår.

Men jag är pigg! Eget, fint rum med dusch & toa, den underbara personalen, bättre utsikt än förra rundan & bäst av allt: tempurmadrass i sängen!

Igår var Världens bästa Pia & Världens bästa Janne här, tillsammans med Finaste Svärisarna & Alf. Så nu har jag orkidéer & tulpaner, talböcker, mysljus, fika i långa rader... Samt handduk, nattlinne & stödkrage, så jag kan sitta skönt i sängen och läsa eller titta på tv.

Jag kan gå igen nu, nästan som vanligt och jag har insett att det snart är påsk!

Måste dirigera påskpynt från sjukhussäng! Tur att jag är så bra på att dirigera (eller kommendera, bara välj...)

Jag önskar dig en härligt, ljuvligt vårlig dag! För även om det blåser lite kyligt, och det faller ännu lite fler flingor än vi önskat: så är det snart slutet på mars! Och underverk sker hela tiden! För min del - jag vaknade i morse & jag är här! Solen kanske inte strålar, men det kan jag så gärna göra i stället!

Ha nu den allra finaste fredagen! Le mot alla du möter! Tacka den som håller upp dörren för dig! Och du... Se dig själv i spegeln ordentligt. För där ser du en av de finaste människorna jag känner! Puss & Kram!

35 kommentarer:

  1. Vad gullig du är!
    Du tänker bara positiva tankar, o bryr dig om alla människor!
    Hoppas det goda håller i sig!

    Kram
    Merja

    SvaraRadera
  2. Härligt, vännen! Jag är helt övertygad om att du kommer att kommendera fram bästa påskpyntet någonsin :-).
    Varm helgkram!
    Busan

    SvaraRadera
  3. Underbart. Du är helt fantastisk, hela jag värms av din glädje. Ha en bra vistelse i ditt nya rum och sköt om dig och njut så mycket du kan. Vårkramar Agneta

    SvaraRadera
  4. Vilken fin morgon - Att få läsa att du,Finaste Lilla H mår bra, att du är pigg! och att du blir starkare
    Jag är varm i hjärtat

    Hoppas att du snart får komma hem igen och njuta av massor av kärlek och värme med dina Fina killar
    och av påskpynt i alla vrår :)och lite påskgottis kan väl få slinka med, tihi

    Mina tankar är hos dig
    och som alltid skickar jag en nymixad marinad full av
    Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  5. Vackra underbara manniska, Lilla H, jag kanner inte dig, men har funnit din blogg, och vantar varje dag pa nytt inlagg. Tack tack tack fantastiska Du for all du ger till oss friska (eller givetvis sjuka), din sma ord, som blir sa stora, sa meningsfulla i ett samhalle dar vi bara springer ner varandra fora att hinna med.
    Jag har 2 pojkar som du,..FORSOKER ta mig mera tid... Stanna upp, lyssna, halla, skratta.... Tack snalla du for att du paminner oss om vad livet handlar om. Jag skickar dig stora varma kramar, och mycket hopp om att du snabbt blir battre och far komma hem.
    Tanker pa dig.
    Malin i Paris ps, hojta om du vill ha nagot fran franska huvudstaden!

    SvaraRadera
  6. Har varit in på din blogg några ggr och förundras varje gång över din styrka och att du orkar vara så positiv.Har sett denna hemska sjukdom på nära håll(min syster)så jag vet lite hur jobbigt det kan vara.
    Jag önskar dig en skön helg,du verkar ju ha fått lite tidsfördriv i form av godsaker och böcker.
    Önskar dig även en härlig vår.Solens strålar värmer ju faktiskt och jag hoppas att du kan få njuta av det.
    Kram // Ellen

    SvaraRadera
  7. Du är helt fantastisk! Tänk om andra kunde ha hälften av din positiva stil så skulle världen se helt annorlunda ut!
    Kämpa på , tjejen! Du är min förebild!
    Puss å kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Skönt att du mår lite bättre. Ha det nu skönt i ditt nya rum och på din tempur madrass :).
    Jag hittade detta klippet på Youtube jag tycker det är underbart avslappnande och vackert. Inte vet jag om det har något religiös budskap men det kan man väl strunta i i så fall och bara lyssna. jag skickar det till dig med värme.

    http://www.gratefulness.org/brotherdavid/a-good-day.htm

    Karm från en vän i cybervärlden
    Agnetha
    http://agnetha52.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. Ha en fin helg fina DU...
    Tänker mycket på dig och undrar över LIVET...
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  10. Tack för alla din fina ord! Du gör min dag lättare och roligare! Hoppas att du får en bra helg ! Du är unik! Annika

    SvaraRadera
  11. Önskar dig med en bra helg i nya rummet. Tänker på dig! Tack så mycket för din positivitet här i bloggen:)
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  12. Du är så goo! Du lär mig att se det i "lilla" i livet ! Du är positiv o generös, en av de bästa medmänniskor jag mött ! Hoppas du får det bra i ditt nya rum ( o säng) och trevligt påskpyntat !
    Styrkekram
    Birgitta

    SvaraRadera
  13. Hej Lilla H "Solen" !
    Idag är det du som värmer och strålar
    när himlen är täckt av moln.
    Du är en så unik person som
    ger och ger åt andra.
    Underbar läsning om ditt nya rum och
    allt du fick installerat vid ditt
    besök igår. Påskpyntet lär du fixa galant.
    StyrkeKramar
    Titti

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Vad skönt att du mår bra.Du sprider glädje och värme så man mår bra själv av det du skriver.Hoppas allt går åt rätt håll,och att du blir starkare för varje dag.
    Kramar Anneli(cancertjejer)

    SvaraRadera
  15. sådana som du är odödliga (symbolisk)Vi alla måste förflytta oss ialla kroppsligt någonannanstans inom sinom tid, vi har bara ingen aning om när eller hur. Din värme och kärlek som du sprider är oslagbar. Jag tänker på dig och din familj.
    kram krisse

    SvaraRadera
  16. Fina Lilla H,vilken fantastisk person du är, du strålar varmare än den godaste sol.Du sprider så varma kärleksfulla tankar.Önskar dig en fin och bra helg med din fina familj.
    Kram lillemor.

    SvaraRadera
  17. Åh du är ju så fantastisk...!!! Känns som hela du strålar och smittar av dig till allt och alla...Hoppas du får en härlig fredag med massa mys. Imorgon har de lovat 10 grader plus, hoppas även solen tittar fram....mys kramar från Anna med familj.

    SvaraRadera
  18. Makalös, oslagbar och fantastisk - det är du, Lilla H! Kram Susanna

    SvaraRadera
  19. Du är läcker hela du...vilken personlighet!

    SvaraRadera
  20. Dina ord värmer! Du har en förmåga att lätta upp och glädja som få andra besitter! Det är helt fantastiskt och jag är så glad och tacksam att få vara en av oss som får ta del av detta! Dessutom vill jag bolla tillbaka mångfalt. DU är en fantastisk människa! Jag önskar dig den bästa helgen med massa mys, gott och väldigt mycket kärlek!! Stora kramar till er alla fyra! Matilda

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Har läst din blogg ett tag nu men aldrig lämnat nån kommentar. Vill bara att du ska veta vilken fantastisk inspiration du är, för mej och säkert för många andra. Din livs-glädje borde säljas på burk :) Hoppas, hoppas att du besegrar detta hemska som du drabbats av. Fortsätter läsa, varje dag och det finns inte en del av mej som inte hejar på dej.
    Många varma kramar från J

    SvaraRadera
  22. Underbara du, jag känner dina strålar ända hit (London). Idag har vi haft regn. Fast varmt och regn. 16grader. Jag ställde mig utanför altandörren och bara njöt (älskar regn). Lyssnade, kände, njöt av doften av vår.

    Har undrat hur du haft det idag, kontakten började ryka i morse när jag satte i datorsladden och efter det funkade inte laddaren alls. ;) Men nu är jag online igen och kan uppdatera mig på din dag.

    Vad glad jag blir att du har en skön säng. Och kan gå.

    Önskar dig de sötaste av drömmar inatt och en härlig lördag fylld med kärlek och skratt.

    kram, kram

    SvaraRadera
  23. Tack för det fina inlägget! Nu ska jag ut å njuta, precis som du sa!

    SvaraRadera
  24. Vill bara skicka en kram till dig underbara människa.

    Kram Katrine

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Hittade din blogg genom Georges. Är själv sjuk (återinsjuknade i bröstcancer med spridning till levern för snart fem år sedan). Måste säga att jag har fått osedvanligt mycket kraft av att läsa din blogg. Du sprider livsglädje! Jag beundrar dej! Försöker själv vara positiv och se livet från den ljusa sidan (även om det inte alltid lyckas så bra). Tankens kraft är stor så lyckas man tänka ljust så sprider det sig i kroppen också.
    Tack för att du delar med dej av dej själv! /Berit

    SvaraRadera
  26. Vilken underbar människa du är!! <3 Dina ord får en att tänka till hela tiden. Önskar dig en bra helg me nära och kära. Jätte kram från Marie Radne

    SvaraRadera
  27. Vi känner inte varandra. Har läst din historia. Ler ibland och gråter ibland. Beundrar din styrka och förstår din envishet av att vilja kunna själv.
    Varma tankar och kramar till dig!

    SvaraRadera
  28. Finaste lilla H, vad mycket kraft och kärlek du sprider genom din blogg. Helt otroligt. Varje gång man läser blir man så upplyft samtidigt som man beundrar dig så i din tuffa kamp. Håller tummar och tår för att du snart får komma hem till dina grabbar. De lär få det bästa påskpyntet med.
    Varma kramar Jeanette m familj

    SvaraRadera
  29. läser och begrundar !!!
    fast just nu har jag svårt att le men nej då inget annat än munsår fast jag får väll le med ögonen....

    ... hoppas du haft en underbar LÖRDAG !!!

    Själv har jag lyxat till det med att följa med mina små älsklingar till slalombacken och njutit av SOLEN så skickar därför en massa

    SOLIGA-VÄRMANDE-STYKEKRAMAR !!!

    hoppas dom kan hjälpa till lite i din kamp :-)

    SvaraRadera
  30. Hoppas att du sover skönt på din Tempurmadrass och drömmer sköna drömmar nu.

    Har läst här på dagen idag men skrev inget då.
    Läste även på George´s blogg, där han beskriver dej.

    Fina Lilla H, jag önskar att dina drömmar om lite tid slår in.
    Stärkande Gonattkramar Titti

    SvaraRadera
  31. Du finns med i mina finaste tankar.

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  32. Tänker på dig och de underverk du uträttar varje dag - du är fantastisk! Vad fint att du fått in våren i rummet med alla blommor. Önskar dig många värmande vårsolstrålar, kraft och energi att fira en härlig påsk med dina kära! Kramar Marie

    SvaraRadera
  33. Vaknade och kan inte somna om. Tar datorn och hejohå så är jag hos dig:) Tar till mig all din livsglädje och dina sanna ord . Du har så rätt och avslutar alla dina inlägg med det som är meningen med livet, eller ger livet mening. Hoppas du sover nu, trots värk, kortison eller annat som stör. Jag tar lite av din "skit" nu så du kan sova ut och mojja en stund när du vaknar, känna dig levande, pigg och glad.

    SvaraRadera
  34. Hoppas du haft en härlig helg på RH. Nu vräker snön ner igen men bästa värmen kommer inifrån! Eller från någon annan. Så för säkerhets skull kommer här en extra stor värmekram!
    Busan

    SvaraRadera