tisdag 16 mars 2010

Vågar jag?

Det verkar faktiskt som om det går framåt. På riktigt. Massor av nya spännande smärtlindringsprodukter har uppenbarat sig här och jag sover nu dryga 6 timmar i sträck per natt. Det gör rena underverket med en trött Liten H kropp. Dessutom rasar det in så mycket vackra blommor så jag har en helt egen vår i mitt rum. Tillsammans med den ljuvligt doftande krämen från min Bror är det bara att blunda och njuta.

Idag har jag orkat/kunnat gå från rum till rum, utan att få oöverkomliga bakslag. Ja, ja tror jag törs tro på att tröttstegen är utbytta mot framsteg. Jag tror! Jag blir starkare! Jag kan! Jag ska!

Nu önskar jag dig en härlig eftermiddag med årets första doft av solvarm barnhud, årets första ljud av flyttfåglar & årets första värmande, ljuvliga solstrålar i kombination med den ljuvliga synen av årets första vårblommor! Pussa någon! Le mot någon! Krama någon!

20 kommentarer:

  1. underbart att höra din framsteg... kram N

    SvaraRadera
  2. Åh verkligen härlig läsning!! Vad skönt att höra att du får bra smärtlindring och att du gör framsteg!! :-) Kraaaam!!!!

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir! Mera framsteg åt lilla H! Idag ska jag koncentrera mig på de bara fläckarna på trottoarerna i stället för att oroa mig för att halka på isfläckarna. Jag ska ge ett leende till alla vi möter på kvällspromenaden i stället för att reta mig på att dom inte kan hålla sig undan från hundarna. Och jag ska ge mina stackars hormonstinna fyrfotingar varsin stor puss innan vi somnar... Helt enkelt ägna kvällen åt att se det goda.
    Och jag har redan samlat ihop ett knippe goda saker att skicka vidare! Godaste kramen! Busan

    SvaraRadera
  4. Sömn gör så mycket! Håller alla tummar för att det ska fortsätta i rätt riktning. Kramar Sofie

    SvaraRadera
  5. Åh, så härligt! heja framsteg!! Och sömn.

    Här har jag njutit av två studsande barn på studsmattan i 14gradig vårvärme och en liten som sparkar i magen.

    Njut av alla härliga dofter som du har hos dig.

    Tänker på dig!

    SvaraRadera
  6. Gläds åt dina framsteg o av hela mitt hjärta önskar jag dej en fin vår! Du ger så mkt solsken åt oss läsare att det skiner både från din blogg o i fönstret! Kramar.......

    SvaraRadera
  7. Fina Lilla H,vad härligt med framsteg,och att det finns hjälp mot smärtan.Vad härligt det låter med den doftande krämen,önskar dig allt gott.
    Kram Lillemor.

    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att du känner dig lite starkare och bättre! Önskar dig allt gott och tack för att du orkar dela med dig till oss. Stor varm kram till dig lilla H!

    SvaraRadera
  9. Underbart att läsa att du blir starkare!!!
    Såå glad jag blir att du gör Framsteg!!!
    En varm och härlig känsla fyller mitt hjärta nu

    Som alltid:
    Styrka Kärlek Hopp & Mod i massor

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  10. Härligt, Lilla H, du vet hur man njuter av livet! Finns ingen som kan vara så positiv i allt det svåra, det smittar av sej! Härligt! Jag har hört flyttfåglarna i dag! Kramar och styrka till dej! Kramar Anna

    SvaraRadera
  11. Den där snödroppen som strävar och sträcker sig upp ur den kalla snön, är en väldigt vacker symbol av dig själv just nu. Där jag bor är dock snöhögarna nästan i takhöjd fortfarande...

    SvaraRadera
  12. Du är fantastisk. Förr eller senare blir vi nog alla tvungna att plocka fram en inre kraft för att överleva eller komma vidare med ngt annat. Hur bär du dig åt? Jag beundrar dig och gläds åt att du känner framsteg. Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Hann ej skicka en tisdags kram för jag sov så länge.Mår lite dåligt själv av någon slags influensa. Men nu skickar jag en Onsdagskram i stället.
    Kram Agnetha
    http://agnetha52.blogspot.com/

    SvaraRadera
  14. Blir såå glad för dina framsteg Lilla H, håller alla tummar och tår för att det fortsätter så. Önskar att du får en härlig vår tillsammans med din familj, skickar dig massor av kram. Filippa

    SvaraRadera
  15. ♥ Fina Lilla H ♥

    Underbart att du fått sova bra.
    Härligt att läsa om dina
    framsteg.

    Njut av dessa och doften
    i ditt rum.

    Snödroppen kan verkligen
    symbolisera din styrka.

    Kram Titti ♥

    SvaraRadera
  16. Jag har läst din blogg för första gången nu...
    Och tårarna rinner...Jag tänker på dig massor <3
    Du berör mig så mycket...
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  17. UNDERBAR läsning, vilka framsteg, vilken styrka!!!

    Många kramar Fia

    SvaraRadera
  18. Framstegen blir så mycket större, som riktig kliv, när man får sova. Kroppen behöver sömn och ljus. Nu är våren här och solen står högt på himlen. Sug i dig av all livets solenergi.

    I tanken sänder jag över all energi och ork jag har till dig.

    kram

    SvaraRadera
  19. Men så roligt att läsa om framsteg...Bra smärtlindring och vettig sömn gör ju så ofantligt mycket.
    Gör att man orkar vara just sig själv...
    kvinna,partner,mamma,dotter...

    Varma hälsningar / Brittis fr cancertjejer

    SvaraRadera
  20. Hoppas dagen har bjudit på några lyckostunder för dig. Vill skicka dig en tanke och massa hopp och kärlek såhär på kvällskvisten och önska dig en god natts sömn.

    kram, kram!

    SvaraRadera