lördag 10 april 2010

Idag har jag ork att...

  • skriva lite är i min egen blogg
  • surfa runt /lite läsa på era bloggar

Men innan dess har jag tagit en tre, fyra tupplurar. Blir TOKIG på synvillorna! Det senaste är schackbrädor, placerade mitt över synfältet. Det är väldigt effektivt - jag kan absolut inte se någonting ALLS. Jo, sudd, kan jag se. Och oskärpan. Det är jättefrustrerande, för jag vet inte om det är mej det är fel på, eller synen. I kväll kommer Världens bästa Pia & Janne, och i morogon kommer Underbara H & M; så det är inte så synd om mig.

Ha nu en härlig lördag, så hörs vi i morgon! Största kramen!

144 kommentarer:

  1. Varje liten rad från dig göt mig så glad! Bästa lördagen har jag och bästa lördagen önskar jag dig.
    Varma kramar Busan

    SvaraRadera
  2. Du är en fena på att skriva ändå, lilla H. Du måste ha tränat, som jag, med en sån där grej över tangentbordet, som gör att man inte ser bokstäverna? För det blev nästan rätt trots dina schackbrädor! :)
    Jag känner stor ödmjukhet inför din inställning till allt svårt som drabbar dig, och lär mig massor. Säkert gör andra det också. Hoppas du får en fin dag! Kram från Karin

    SvaraRadera
  3. Beautiful Saturday for you Little H.! Thinking of you with love.
    Rami

    SvaraRadera
  4. Hej Söt!
    Blir så ledsen att du ska ha det så svårt Fina Lilla H - bort med alla synvillor o smärta!!!
    Härligt att höra att du har vänner och kära som finns med dig och att ni har massor av kul och mys tillsammans

    Tänker på er massor

    Som alltid skickar jag en härlig marinad full av
    Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  5. jag känner dig inte, men jag känner att jag tycker om dig!!! har läst allt du skrivit i din blogg..önskar dig styrka o kramar. Jag tycker inte att det är orättvist, för INGEN borde drabbas av detta som du och din familj går igenom, men det är FEL att en kvinna mitt i livet som du, med så många som behöver dig drabbas!! Fy fan för cancer!!

    SvaraRadera
  6. Underbara Du som trots Dina kroppsliga o själsliga smärtor kan förmedla ett sån't HOPP och en så'n LIVSGLÄDJE!!Detta kanske låter vrickat men ibland kan jag tänka tillbaka på tiden i mitt "cancerland" som den bästa i mitt liv och absolut den sannaste och klaraste! KÄRLEK till Dig, Du fina!!

    SvaraRadera
  7. Varmaste kramen till dig, fina lilla H. Du finns med i mina förböner och jag önskar dig att du mitt i din tuffa situation ska få känna att du är älskad och värdefull. Gud välsigne dig, finaste du!
    Vill ge dig "Herdepsalmen" till styrka och tröst:

    HERREN är min herde, mig skall intet fattas. Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.
    Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig.Din käpp och stav de tröstar mig. Du dukar för mig ett bord i mina ovänners åsyn.

    Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.Idel godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar,
    och jag skall bo i HERRENS hus evinnerligen.


    Massor med kramar från en annan liten H, mamma och medmänniska

    SvaraRadera
  8. Schackbräde låter inte roligt, skönt att det lugnat sig och att du har roliga besök att se fram emot.

    Tänker intensivt på dig och skickar alla lyckovibbar jag kan samla ihop!!

    Ha det så gott, underbara Lilla H.
    *kram, kram*

    SvaraRadera
  9. Hoppas schackbrädet försvinner i morgon dit det hör hemma och att du får en dag utan synvillor och smärta. Önskar dig en fridfull söndag full av ljus och kärlek.

    Love,J

    SvaraRadera
  10. Jag tycker nog att det är ganska synd om dig du vackra människa. Det gör jag nog - trots din enorma lyskraft och energi. Men jag tror det finns en mening med att du får bära allt det här. För så måste det vara. Dina söner har världens finaste mamma! /En lite ledsen beundrare

    SvaraRadera
  11. Fina Lilla H.Så glad att höra ifrån dig du fina.Låter lika ödmjuk och omtänksam som vanligt.Så mycket tänkvärt du förmedlar som får mig att bli lite mer ödmjuk.
    Massor med goa kramar till dig.Lillemor.

    SvaraRadera
  12. Lilla H!

    Du är fantastisk! Tänker på dig och skickar massor av styrka, frid och kramar!

    Kram Moa

    SvaraRadera
  13. Du ät helt otrolig, vilket mod och vilken styrka forsätt din helg med en underbar söndag. Styrkekramar tillbaka till dig!

    SvaraRadera
  14. Tittar in till dig och säger HEJ!! Skickar också en stor BAMSEkram till dig
    agnetha
    http://agnetha52.blogspot.com/

    SvaraRadera
  15. En jättekram till.
    / Helen

    SvaraRadera
  16. Jag tänker på dig och blir glad när jag ser att du orkar skriva!

    Kram!

    SvaraRadera
  17. Tänker på dig!
    Kram från Lisa

    SvaraRadera
  18. Lilla H, tittar bara in en sväng hos dig igen och vill önska dig riktigt kärleks- och livsglädjesfyllda dagar framöver.

    Jag tänker intensivt på dig, jag kommer inte vara i närheten av dator, för jag har förmånen att få åka in till BB i morgon och träffa ett nytt litet liv, som förhoppningsvis kommer titta ut ur min mage utan komplikationer.

    Önskar alla schackmönster dit pepparn växer, söta drömmar till en vacker Lilla H och många kärleksfulla besök som förgyller dina dagar.

    Är tillbaka senare i veckan igen.

    Tänker på dig!!

    kram, kram!

    SvaraRadera
  19. Oerhört vackra inlägg du skriver! Jag har fastnat för din blogg, genom George... Ta hand om dig, tänk kärlek och hoppas att du kan njuta en liten stund av vårluften.

    SvaraRadera
  20. Kramar i massor till dig och din familj

    SvaraRadera
  21. Hoppas du fantastiska människa hade en bra helg och att du får en underbar vecka!

    Sänder kramar till dig och de dina.

    SvaraRadera
  22. Tycker så mycket om dig. Kram och kärlek till dig och familjen!

    Annette

    SvaraRadera
  23. Skickar massor av Kramar
    till dej Fina Lilla H.
    Önskar att du ska få ha
    det så bra som möjligt.
    Värme & Kärlek
    Titti

    SvaraRadera
  24. hoppas solen värmer även dej idag
    för även om "våren" inte kan trolla bort allt det onda gör den livet lite enklare, vackrare & gladare....

    en massa styrkekramar

    SvaraRadera
  25. Vet inte vad jag ska skriva. Önskar dig ljus och kärlek i mängder. Styrka till dig du fina omtänksamma människa.

    Tuija

    SvaraRadera
  26. Tänker på dig och är glad för varje gång du orkar uppdatera din blogg! Massor av kramar till dig!!

    SvaraRadera
  27. Hej Lilla H. Hittade dig via Agneta´s blogg. Oj så berörd jag blir och jag fascineras så utav din styrka, ditt mod och din förmåga till att vara så levnadsglad. En kämpe med stort K är vad du är. Vill sända varma styrkekramar från hjärteroten till dig och de dina.

    SvaraRadera
  28. all kärlek och kraft till dig. tänker på dig varje dag och skickar kärlek <3<3<3
    kusin A

    SvaraRadera
  29. Hoppas du haft lite ork idag också att...
    * vara synville- och smärtfri
    * få mysa med dina killar
    och få njuta av livet och att veta hur mycket du ger!
    Varma kramar
    Busan

    SvaraRadera
  30. Hej Söt!
    Tänker på dig och hoppas att alla schackbrädor är puts borta!!!
    Att livet är härligt i vårsolen och att du får njuta av det och all kärlek och mys med dina Fina killar

    Styrka Kärlek Hopp & Mod till dig Fina Lilla H

    Kramen Jenny salomon

    SvaraRadera
  31. Hej Lilla H,
    Jag undrar hur du har det en dag som denna? Jag tänker på dig ofta och hoppas att du är fri från smärta samt att synvillorna har tackat för sig.
    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  32. Jag vill bara tillägga att jag INTE menade något illa med min kommentar. jag läser den här bloggen dagligen och kommenterar "vanliga" saker också. Alla är vi olika, jag ville INTE verka okänslig eller så. Jag är ledsen om det uppfattats så. Förlåt. Jag kan bara utgå från mig själv, och jag har hela tiden fått possitiva vibbar från lilla H och därför tänkt att det är ok att skriva även om glada saker. om någon tagit detta fel, ber jag verkligen om ursäkt.

    KRAM

    SvaraRadera
  33. alltså, jag måste skriva igen: Lilla H jag har mejlat dig för att förklara och be om ursäkt. Jag har så dåligt samvete att ni kan inte ana. Usch. återigen. FÖRLÅT! Jag fattar inte att jag kunde vara så DUM!

    SvaraRadera
  34. Tänker på dig...
    Kom tillbaka snart,jag kollar varje dag om du skrivit...
    Hur mår du ?
    KRAM Helene.

    SvaraRadera
  35. Många tankar skickar jag till dig och är lite orolig eftersom du inte skrivit något på några dagar. Har följt din blogg några månader och förundras över din klokskap, styrka och att du har förmåga att se så positivt på allt - beundrar dig enormt!
    Kram
    Catharina

    SvaraRadera
  36. Tänker på dig dagligen, fleragånger om... Har inte hört något på ett tag. Hoppas att du har dina nära hos dig!

    Massor av kramar!
    <3 <3 <3

    /
    Fia

    SvaraRadera
  37. Tänker också mycket på dig nu, hur har du det, din familj..

    De har fått fina minnen av dig, du har gett dem så mycket kärlek.

    Skickar tankar värme ljus till Er alla

    SvaraRadera
  38. Kara lilla H,Tittar in har varjedag .Hoppas du har det bra, du underbara manniska.Du har den vackraste sjalen jag vet : ) Skickar massor med karlek till Dig och Din fina familj. Kramar Micaela

    SvaraRadera
  39. Stora kramen även från mig - en anonym läsare. Tack för din urkraft och kärlek! Var du är är och hammnar kommer det att bli bra! Sånt känns.
    Tack för att du finns!

    SvaraRadera
  40. Tittar in och önskar dig en stark och bra helg fylld med kärlek och glädje!

    SvaraRadera
  41. Hej min lilla vän...Tänker på dig...undrar själklart hur du mår. Jag blir lite orolig när du inte skriver i din blogg. Hoppas eller vet iof att du har dina nära och kära hos dig. Tusen kramar till dig... Kram kam Anna

    SvaraRadera
  42. Tänker på dej!! hoppas du har en fin dag!! kraam sara

    SvaraRadera
  43. Fina lilla H.
    Tänker på dig och hoppas alla är så bra det går.
    Massor av varma tankar med kärlek.
    Lillemor.

    SvaraRadera
  44. Kära lilla du vad jag undrar hur det går för dig du tappra... tänker ofta på dig och kikar in här

    kram från "Fjortonde maj" på forumet

    SvaraRadera
  45. Fina Lilla H!
    Undrar hur du har det?
    Är också här inne varje dag,
    oron stiger när det gått en tid.
    Önskar Så, att du har det "hyfsat"
    Många Kramar, Titti

    SvaraRadera
  46. Lilla H- orolig eftersom du inte skriver..
    Hoppas innerligt att du har styrkan att fightas vidare. Att du mår ok.
    Men hur som helst: massor med styrkekramar från en av dina blogg läsare

    Maja

    SvaraRadera
  47. HELENA HAR DET MYCKET SVÅRT NU!
    SJUKDOMEN FÖRHINDRAR HENNE ATT SKRIVA.
    GLÖM INTE DIN MÖJLIGHET ATT HJÄLPA FAMILJEN SOM NU VAKAR DYGNET RUNT.
    Se "HJÄLP rutan" högst upp till vänster.
    Alf

    SvaraRadera
  48. Tack Alf,

    Vi finns hos henne i tankarna och skickar all värme och styrka till er nära.
    Kram Busan

    SvaraRadera
  49. Tänker på dej och dina fina killar!
    Kramar o styrka från en bloggläsare/Sussi

    SvaraRadera
  50. Undrar så hur du har det och det gör ont i hjärtat att läsa att du har det så svårt nu...
    Jag hoppas att du har det så bra det bara går och att du får vara smärtfri, att du är nära dina älskade killar och att du ändå känner dig trygg trots allt det svåra
    Mina tankar är hos dig och familjen och som alltid skickar jag massor av
    Styrka Kärlek Hopp & Mod till er alla

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  51. Åh, va tråkigt att höra att lilla H har det så svårt. Skickar kramar och kärlek till Dig och de dina. / annika

    SvaraRadera
  52. Det knyter sig i magen när du inte har bloggat på några dagar och man börjar oroa sig för att du blivit sämre. Hoppas verkligen inte det, eftersom du hade så fina värden för ett tag sedan. Stor kram och hoppas du har en lika soliga och skön söndag som jag.

    SvaraRadera
  53. Lilla H
    Jag tänker på dig och din familj och ber för er!
    Kärlek och styrka till er alla! Stor kram

    SvaraRadera
  54. Lilla H massa styrke kramar till dig och din familj!

    SvaraRadera
  55. Kom tillbaka och skriv något...
    Jag tänker på dig massor...fast jag inte känner dig så berör du mig så otroligt mycket...
    KRAM KRAM KRAM Helene.

    SvaraRadera
  56. Finaste Lilla H!
    DU har öppnat upp ögonen för så många människor. DU har fått så många att se det vackra i livet.
    DU och DIN familj är i mina tankar.
    Jag sänder kramar fyllda med styrka till DIG och DIN familj.
    //Maya

    SvaraRadera
  57. Jag tänker på dig och din familj.

    SvaraRadera
  58. Kram från en okänd berörd bloggläsare!

    SvaraRadera
  59. Underbara lilla H! Jag vet hur du och dina närmaste kämpar och hur svårt ni har det.

    Det finns inga ord och tårarna är slut...

    Jag kan inte annat än tro att vi någon gång, någon stans kommer att ses igen. Då kommer allt vara så där glatt, intensivt och underbart som det brukar vara med dig! Jag längtar redan...

    PIA B

    SvaraRadera
  60. Finaste lilla H, mina tankar är hos dig och familjen. Många styrkekramar från en av dina okända bloggläsare, Jeanette.

    SvaraRadera
  61. Lilla H,jag tänker på dig och din familj.Tänder ett ljus och ber för dig.
    Kramar!

    SvaraRadera
  62. Underbara lilla H... tänker på dig och din familj! Kramar!

    SvaraRadera
  63. Fantastiska Lilla H ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Du starka kvinna prövas nu
    så omänskligt av denna
    vidriga sjukdom.
    Du och din familj finns
    i mina böner och tankar.
    Ömma, varma och kärleksfulla
    Kramar från Titti

    SvaraRadera
  64. Tänker på dig och din familj!
    Kram från Lisa

    SvaraRadera
  65. Ni finns i mina tankar och böner. <3
    //Lena

    SvaraRadera
  66. Hoppas att du kan sova gott och slipper smärtan.
    Jag tänker på dig och dina nära.
    Massor av kramar från mig.
    Tårarna trillar..
    Katarina

    SvaraRadera
  67. MED STORG SORG OCH SMÄRTA HAR IDAG FAMILJ OCH NÄRSTÅENDE TAGIT AVSKED AV HELENA JOHANSSON.
    HELENA LÄMNADE VÅR VÄRLD I LUGN SÖMN KL. 18.30 SÖNDAGEN DEN 18 APRIL EFTER EN LÅNG OCH SVÅR KAMP MOT CANCERN.
    Alf

    SvaraRadera
  68. Åh va hemskt:-( Vila i frid.

    SvaraRadera
  69. Nej, neeej inte ville man läsa dessa rader även om man nog innerst inne förstod att det var illa. En människa som du har berört mig så och fått mig att älska livet. Tack för att du gav av dig och vila nu din trötta kropp. DU är saknad! kram/Ella

    SvaraRadera
  70. Varma tankar till familj och nära. /Magdalena

    SvaraRadera
  71. Vila i frid du underbara starka människa!
    Mina tankar går till dina nära och kära som har förlorat en stor människa.
    Ikväll tänder jag ett ljus för dig.

    Kram om er alla

    SvaraRadera
  72. Det är inte rättvist att det skulle sluta så här. Lilla H hade viljan modet och styrkan som få! kram i mängder till alla nära och kära. Ulrica

    SvaraRadera
  73. Jag beklagar sorgen, Helenas närmaste anhöriga.
    Jag har följt hennes kamp länge här på bloggen och jag tycker att hon var en fantastisk kvinna. Jag är glad att ha lärt känna henne, men förstår att er sorg är stor. Varma kramar Anna/Cliffen

    SvaraRadera
  74. Käraste, finaste, underbaraste! Som en pust på min kind får det bli! Så får du följa med mig på resten av mina resor. Jag har ju så mycket kvar att berätta... och du hade så mycket kvar att ge...
    Sov i ro, älskade Helena
    Kram Busan

    SvaraRadera
  75. Kära Hs familj...
    Jag är så ledsen för er skull och för er förlust. Jag hoppas så att ni tar hand om varandra och fortsätter älska varandra!
    Stora styrkekramar till er från en som imponerades, berördes och inspirerades av er H.
    /Anna

    SvaraRadera
  76. Näää, sov gott!!! Ta hand om varandra! Kram

    SvaraRadera
  77. Fruktansvärt, men nu får du äntligen ro!
    Vilken kämpe in i det sista!
    Du kommer alltid vara min förebild!!!
    Vila i Frid!
    <3 <3 <3

    FIA

    SvaraRadera
  78. Kära lilla Helena,

    Jag känner dig inte alls men beundrar dig så mycket. Du har berört mig och jag är så ledsen över att du blev tvungen att lämna dina pojkar.

    Vila i frid.
    Ada

    SvaraRadera
  79. Varmaste kramar... vila och far vidare i frid

    "Fjortonde maj"

    SvaraRadera
  80. Du har satt ett vackert avtryck i världen.
    Du har gett oss alla en gåva att lära oss leva bättre.
    Du har gett oss ett vackrare liv genom ditt liv.

    Sov nu den vackraste drömmen.
    Sov nu den dröm som bara är kärlek och glädje
    Sov nu den dröm som du förtjänar och kämpat för.
    Sov den dröm som bara älskade kan sova...
    Sov den vackraste drömmen....

    George Schottl från "Himlen kan Vänta"

    SvaraRadera
  81. Jag är så ledsen, så ledsen för Helenas tre män (små som stora)! Men lilla H lider inte längre. Söta små pojkarna- måtte de ha ärvt mammas styrka! Ta hand om varandra och farväl tappra lilla H...

    SvaraRadera
  82. Fina stora lilla H, sov sött. Tack för allt du gav genom din oändliga ström av kärlek som fick mig att ändra mitt liv och känna samt se allt mer. Helena, jag kommer att sakna dig även om vi bara träffades genom din blogg och via forumet. Kram från Jele

    SvaraRadera
  83. Tårarna trillar. Fina, vackra H din kamp är över. Mina allra varmaste tankar går till din familj.

    Tänker på dig, hälsa min vackra Matias.

    Tuija

    SvaraRadera
  84. Vila i frid utan smärta lilla H.
    Jag kommer alltid att tänka på det du lärde ut, och mitt liv är mer värt tack nu vare din klokskap.Tack!
    Mina tankar går till dig och din familj.
    Styrka - omtanke - kärlek!

    SvaraRadera
  85. Tack Alf för att du uppdaterat oss, förstår vad ni går igenom o även om tiden inte läker sår så lär man sig att förhålla sig till de nya förhållanden som gäller, o rättvist är det inte. Inte för familjen och inte för Lilla H. Tappert har hon kämpat o orättvist är livet.
    Tänker på er och henne och vet att hon lämnade mycket kärlek och minnen till de sina.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  86. Det är med stor sorg i hjärtat jag läser att lillaH nu har somnat in.
    Jag sänder en stor hjärtekram till lillaH:s familj som hon så vackert skrev om i bloggen.
    Sov i ro, lillaH.
    Till familjen sänder jag en stor kram. Ta hand om Er.

    SvaraRadera
  87. Mina tankar går till familjen...sov i ro,lilla H

    SvaraRadera
  88. Finns inga ord...
    tänker på dina pojkar.
    Och tänder ljus

    Kram Okki

    SvaraRadera
  89. Kära Helena ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Tack för all värme och klokskap du delat med dej av. Det har hjälpt mig och förändrat mig.
    Det är så smärtsamt och orättvist att du inte längre finns i livet.
    Tänker på dina fina killar i denna svåra tid.
    Farväl Helena
    Kramar från en mycket ledsen Titti

    SvaraRadera
  90. margret fransson18 april 2010 kl. 22:09

    Din kamp är över nu frid du fått, från all oro o smärta. Jag känner dej inte , bara genom din blogg Vilken otrolig människa du var. Jag sänder en hjärtekram till dej där du är, o dina närmaste.
    Fruktansvärt att du skulle behöva lämna dina älskade pojkar. Ikväll tänder jag ett ljus för dej lilla H o tackar dej för att du orkat delge oss allt,både sorgligt som glädje i din blogg. Du va en otrolig människa. Sov nu i ro Lilla H det är du värd.

    SvaraRadera
  91. Jag tänder ett ljus och önskar din kropp välförtjänt vila.
    Orättvist att en sådan solstråle ska behöva lämna sin familj och barn.

    Du är en stor ledstjärna för mig och du har gett mig mkt att se ljust på- sådant man i vardagen tar för givet...

    Sov gott Lilla H.
    Änglarna sveper sina vingar om dig och tar hand om dig nu.

    Madeleine

    SvaraRadera
  92. Beklagar sorgen. Lilla H var en fantastisk glädjespridare med stort hjärta. Modig och stark som få. Beundransvärd helt enkelt!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  93. Lilla H. Att inte längre kunna gå in på din blogg och läsa dina kloka kärleksfulla ord. Varför? Varför?
    Kram
    LenA

    SvaraRadera
  94. Vila i frid lilla ängel!

    SvaraRadera
  95. Finner inte ord......Vila i frid Lilla H. Stor värmande kram till killarna. Vet inte vad jag ska skriva, allt känns så futtigt. Livet är så himla orättvist.

    Kramar från Maud

    SvaraRadera
  96. Nej, det är så hemskt så hemskt. Har väntat och väntat på att du ska uppdatera men förstått att något var fel då inget skrivits på 8 dagar... Har inte följt bloggen så länge men fastande på en gång då jag hittade hit. Gör mig så ont att du är borta men vet också att du nu inte har ont...gör så ont att tänka på vad din familj och vänner går igenom just nu...

    Vila i frid.

    /Tina

    SvaraRadera
  97. Dear Little H and family, dear friends.
    I am so sorry to hear this news. Such a difficult struggle for such a beloved mother, wife, daughter, sister, friend. I am so greatful to have known her a little as a young woman, and to have become reaquainted through the great generous spirit of Lilla H, the writer. So sorry there is not more time. And so glad her pain is gone.
    Love Rami

    SvaraRadera
  98. Beklagar sorgen för er.
    Har följt hennes kamp genom bloggen och mail. Blev sjuk samtidigt som henne. Vi lovade att vi skulle kämpa på, nu får jag kämpa vidare.
    Lisa

    SvaraRadera
  99. Tårarna rinner nerför mina kinder, förtvivlan och sorg fyller mitt hjärta.

    Sänder en stor varm styrkekram till familj, släkt och vänner i er oerhörda sorg. Hoppas ni kan finna frid i att Helena inte lider mer, hon lever för alltid kvar i era hjärtan. I de vackraste minnena ni har av henne.

    Styrkekram
    Tina

    SvaraRadera
  100. Tårarna rinner... vila i frid Lilla H! Finns inga ord. Massor av styrkekramar till din familj.

    kram Linda (som kämpar vidare mot cancern)

    SvaraRadera
  101. Underbara Lilla H <3
    Tack för allt!
    Styrke kramar till din familj.

    SvaraRadera
  102. Vila i frid <3
    Jag skall aldrig glömma dig.

    SvaraRadera
  103. Sov gott och dröm sköna smärtfria drömmar.Himmelen har fått ännu en ängel,en underbar sådan.Många kramar till hennes älskade killar/bloggläsaren Sussi.

    SvaraRadera
  104. Finaste Tappraste Lilla H
    Som verkligen hade livsglädje och gav Kärlek till så många...
    Finaste Lilla tog sig tid och ork, när hon insåg åt vilket håll det skulle gå, att skicka mig ett mejl för några veckor sen där hon b la skrev att när on reser vidare så ska hon leta upp min älskade Mamma och - enligt Lilla H då - tala om vilken fin dotter hon har ( Tack för orden Lilla H ) och hur mycket jag älskar och saknar henne.
    Lilla H med ett hjärta så stort och fint
    Jag tror att Mamma säkert fanns på andra sidan och tog emot när du kom Lilla H, och jag tänker mig att ni sitter där tillsammans med alla andra vackra änglar på en lugn och rofylld strand där vågorna kluckar lugnt och där ingen smärta eller oro finns...
    MEN - det gör ont i mitt hjärta att du inte fick mer tid...

    Mina varmaste tankar till Lilla H och familjen

    Sov Gott och dröm söta drömmar

    I sanden finns det spår...Kärlek...


    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  105. Tack lila H för alla dina kloka ord och så var himelen så mycket rikare . Tag styrka av varandra alla ni som lila H älskade så och kom ihåg något som ger mig tröst det finns inga avsked bara vi ses snart igen.
    En annan mamma.

    SvaraRadera
  106. Vila i frid lilla ängel, styrkekramar till din familj.
    Kristin

    SvaraRadera
  107. Sov gott, vila i frid! Du var en sån fantastisk kämpe och inspirationskälla!

    SvaraRadera
  108. Vila i frid söta, härliga lilla H! är så glad att jag fick lära känna dej! / sara

    SvaraRadera
  109. Tungt att läsa här idag... Skönt att du slipper smärtan och synvillorna. Du har vandrat vidare till ett annat liv, någon annanstans. Tack för att jag har fått läsa dina tankar.

    SvaraRadera
  110. Allra finaste Lilla H,
    Tack för jag via din blogg fått vara med och dela ditt liv och dina tankar.
    /Jeanette

    SvaraRadera
  111. Jag känner inte dig personligen men jag gråter för din skull idag! Livet är inte rättvist! Vila i frid lilla DU. All styrka till DIN familj.
    / Frida <3

    SvaraRadera
  112. Jag blir så otroligt ledsen, jag tänker på familjen och de tre som nu är kvar. Men Lilla H vakar över er, helt säkert. Jag önskar er styrka, och vill tacka lilla H för att hon trots allt orkat dela med sig av sin kamp. Hon har hjälp många.
    massa kramar
    Erica

    SvaraRadera
  113. Vila i frid.

    Kram från Lisa

    SvaraRadera
  114. Vila i frid lilla H. Din kamp och ditt liv kommer inte att glömmas.

    SvaraRadera
  115. Vackraste lilla h, sååå sött namn också! Nu dansar du med de andra änglarna som en gloria runt dina söner. Resten av deras liv det är jag säker på! Kramar och tack för att du delat med dig!

    SvaraRadera
  116. Mina tankar går till Dig Lilla H, till din älskade man och dina älskade pojkar. Till alla dina nära och kära.

    De avtryck som du lämnat i mitt liv är stora, så stora. //Gabriella

    SvaraRadera
  117. Lilla H, vila i frid. Kommer aldrig glömma Dig! Tack för alla dina kloka ord och tankar som du delade med dig! / annika

    SvaraRadera
  118. Livet känns ibland så otroligt orättvist...
    Men jag vill tro att du har vandrat vidare till något bättre... Tror att det är värst för dom som är kvar här i denna dimension... Jag hoppas att du mår bra nu...// Monica

    SvaraRadera
  119. En sån personlighet som du, lilla H, finns alltid runt om kring oss. En sån kärlek kan inte försvinna, din energi finns för alltid kvar ibland oss men främst så kommer den att finnas med dina nära och kära, som ett stöd i denna tunga stund. Kärlek till er alla..

    SvaraRadera
  120. Mina varmaste tankar går till Helenas familj. Tack Lilla H för allt som du har givit mig genom din blogg. Vilken makalös livsglädje du förmedlade. Vila i frid.

    SvaraRadera
  121. Förstod nästan vad som var på väg men det är så sorligt ändå. All kärlek och styrka åt lilla H:s man och söner i denna svåra stund.
    Lilla H - du är en ängel i himlen. Tack för allt du har delat med dig av dessa månader jag har fått lära känna dig i din blogg. Kram från Karin

    SvaraRadera
  122. Så outsägligt sorgligt... Vila i frid fina, starka.

    SvaraRadera
  123. Himlen har fått tillbaka en ängel. Jorden kommer att sakna en fantastisk människa. Tack Helena för all klokhet och kärlek du förmedlat via bloggen. All tröst och kärlek till Helenas pojkar och övriga familj. Vila i frid.

    SvaraRadera
  124. Så tunga besked. Med stor sorg i mitt hjärta ber jag för att Helena ska få vila i frid. Mina tankar går till Helenas man och pojkar. All styrka till er i denna svåra tid.
    Som av ett ödets nyck tog Helena sällskap med en annan fantastisk mamma, syster och vän som lämnade denna världen på lördagen. Mitt hjärta är fyllt av sorg, men samtidigt av en stor ödmjkhet inför livet. Kramar Matilda med familj.

    SvaraRadera
  125. Det finns inga ord man kan skriva för att göra något bättre..
    Men jag skrev några i alla fall.. Kände att jag var tvungen att låta världen veta att Lilla H har gjort ett avtryck hos mig, och att detta besked är tungt..
    Här, läs om ni vill, eller så gör ni det inte..
    Vila i frid, Lilla H !

    http://embrasse.webblogg.se/2010/april/vila-i-frid.html

    SvaraRadera
  126. Now you will be safe from concerns and pain, and fly in the soft arms of the love that you have given so freely to all of us. Love to you and your own family and to your mother and father and strength to them all as they think of you in all the times of your life. How beautifully you have made your life.
    Eric S in Oslo

    SvaraRadera
  127. Fina Lilla H vila i frid.Vilket avtryck du lämnar efter dig, skall minnas dina fina ord och ödmjukhet med all kärlek.
    Mitt varma deltagande till Lilla H fina familj.
    Lillemor.

    SvaraRadera
  128. Jag beklagar er sorg och förlust,Lilla H har berört och fångat mig som inte många lyckats med...sov gott Helena.

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  129. Lilla H, en ny stjärna har tänds på himlavalvet, den strålar klarare än alla andra, den strålar av kärlek och tacksamhet. Du fantastiska, det avtryck du gjort med dina ord, men också det fantastiska du gjorde i ditt jobb, som människa, kvinna, mamma. Storhet!
    Mitt varmaste deltagande till familjen i er stora sorg
    Kärlek från Hillevi

    SvaraRadera
  130. Har gått in varje dag och tittat om Lilla H skrivit. Har tänkt att kanske hon är någon annanstans men jag visste inte.

    Lilla H hade alltid det där positiva, det där hoppet och glädjen över livet. Hon levde sitt liv fullt ut. Det har varit fantastiskt att få läsa denna resa genom livet.

    Jag hoppas Lilla H funnit sin frid nu och jag är säker på att hon kommer vaka över er som finns kvar i det tomma livsrummet. Men tänk tillbaka på hur Lilla H levde sitt liv fullt ut och eftersträva det. Livet bringar med sig sorg.
    Men glöm inte det vackra ni delade i detta liv.


    Stora Kramar till familj,vänner och släkt.

    SvaraRadera
  131. Stor kram till familjen.

    SvaraRadera
  132. Lilla STORA söta H, sov så gott!!! kramar till er alla...

    SvaraRadera
  133. Sov så gott. Vila i frid, lilla H.

    SvaraRadera
  134. Har tänkt så på Lilla H medan vi varit på semester. Hade tyvärr inte bloggadressen i huvudet så jag kunde gå in och läsa under tiden.
    Det gör ont i hjärtat att läsa att Lilla H blivit en stjärna nu! Tänker på familjen och alla vännerna.
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  135. Varmaste tankar till Helenas familj.

    SvaraRadera
  136. Alla mina tankar till dig Lilla H och dina nära. Din stund på jorden blev på tok för kort!! JAg känner så för din familj som förlorat sin fantastiska mamma/fru/dotter/syster. Ett innerligt tack för allt du givit. Du har berikat så mångas liv, stora som små!
    Kramar från Lisa H

    SvaraRadera
  137. Alltid lika jobbigt att läsa när en cancersyster gått vidare. Hälsa alla änglar!

    SvaraRadera
  138. Jag kände dig inte Lilla H, hittade din blogg idag! jag vill att du ska veta att ditt fina, vackra, modiga sätt att skriva verkligen hjälpte mig i en svår stund denna kväll. Jag har själv cancer. Jag blev så ledsen när jag förstod att du lämnat jordelivet. Jag hoppas du har det fint i himlen och är väl omhändertagen av änglarna.
    Tusen kramar
    Annika

    SvaraRadera
  139. Vila i frid underbara människa. Du har gett mig en ny bättre syn på livet. Att ta vara på det man har och inte ta ngt förgivet. Mina tankar går till din familj. Styrke kramar till en berörd bloggläsare

    SvaraRadera
  140. Hej!
    Följ gärna min blogg och tipsa alla du vet som behöver stöd och skriva av sig för jag tänker sedan göra en egen hemsida för alla som vill skriva av sig, behöver tips osv. För dom som är cancer drabbade till närastående samt stöd från utomstående också. Där man känner gemenskap och vetenskap om att deras tankar inte är ovanliga. Man skriver av sig och får ta del av vad andra går igenom. Min mamma har obotlig cancer och jag som närastående vet hur jobbigt det är.

    Önskar dig all lycka!
    Erika

    SvaraRadera