tisdag 6 april 2010

Härliga dagar!

Trots att vädret har bråkat & trilskats - det SNÖADE i helgen!?! - har jag med hjälp av den ljuva musiken från killarnas andetag sovit bättre än på längre under påskhelgen. Trots att det var helg. Och trots alla de bitterljuva tankar som envisades med att poppa upp sina fula, tjatiga huvuden då. Om och om igen..! Smärtan byter sakta men säkert ansikte, från en ovälkommen, tillfällig besökare till en regelbunden och enveten ständig följeslagare. Nu dessutom med elaka, vassa horn att stickas & jäklas med. Inget stick är det andra likt. Ingen smärta är heller de den andre lik. På så sätt kan smärtan även komma komma åt mitt intellekt och skartta mig i ansiktet. "Beskriv din smärta" Eh... Den är överallt och ingenstans och precis där och på det sätt jag inte förväntat mig.
Men idag har jag i alla fall haft lika många som finaa besökare, vilket har lyckats banka ner smärtan ganska bra! Fina kusinbarnen Y & H var här med sin mamma Lilla P. Jag hoppas de kommer tillbaka
Sedan kom fina, kärleksfulla, Ac som satt kvar hos mig medan jag somnade. Tack! Det betydde jättemycket att få somna med någon vakandes brevid sig! SIst kom Älskade M och under hela dagen har telefononen ringt. Kort kommer med posten varje dag - OCH TIO KOR - EN MILIJON för all den kärlek ni sänder! Jag är så galet tacksam och det vet ni ju att det inte händer så ofta precis.
Nu inser jag att detta inläägg har tafit mig nästan 2 timmar att skriva efter som jag somsnar hela tiden, det tyccker jag betyder att jag jag ska gå och sova nu, vad tycker du..?
En stor, kram till dig som ger mig ork & Lust att gå upp imorgon när smärtan river & sliter i mig! Sov så gott, fina du & en stor puss på det!

37 kommentarer:

  1. Hej Lilla H
    Vad härligt att du skrev inlägg idag. Har varit inne tittat varje dag. Jag kan nog inte förstå den smärta du skriver men förstår att den är HEMSK. Du är fantastisk som orkar skriva.

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Gonatt lilla H och sov gott. Hoppas smärtan lugnar ner sig i morgon!! Blir alltid lika glad när du skriver i din blogg! Kramar / Annika

    SvaraRadera
  3. Jag känner dig inte, men är in och läser din blogg emellanåt. Beundrar dig och din styrka, att du orkar sprida glädje och positiva tankar är helt otroligt.
    Många styrkekramar till dig och hoppas den värsta värken gett med sig till imorgon.
    /Helen

    SvaraRadera
  4. Godnatt fantastiska kvinna
    Många stora styrke kramar från Gunilla i Göteborg

    SvaraRadera
  5. Jag läser allt du skriver och följer din kamp.
    Jag önskar jag kunde göra något som lyfter din smärta.

    Varmaste kramar

    Ludmilla

    SvaraRadera
  6. Något kort har jag ju inte skickat. Men varma tankar och all kärlek är hos dig, hela tiden och dygnet runt. Finaste lilla H, tjata om smärtlindring! Så mycket du behöver! Och vila så mycket du bara kan, vännen. Så underbart att du fick sova med hjälp av ljudet från killarna.

    En stor kram till dig, du fantastiska underbara människa, som ger så mycket!!!
    Busan

    SvaraRadera
  7. Tack för att du orkar blogga, fast det tar så mycket kraft av dej. Det glädjer mej att läsa din blogg, du ger hopp! Nu känns min egen smärta inte så svår längre.
    Hoppas du sover gott i natt.
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Käraste Lilla H,

    tack för din heroiska uppdatering! Jag ber för att du skall få en morgondag till bredden full av närhet från dom som står dig nära, att dina tankar skall kännas lättare och att smärta skall flyga all världens väg.

    Varma kramar,
    Johanna- en bloggläsare

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att se att du skrivit men vad jobbigt för dig med smärtan! Önskar så att du kunde vara smärtfri. Kan tänka mig att du sov gott med finaste killarna hos dig:)
    Tänker på dig ofta trots att jag inte följt bloggen så länge. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  10. Kram från en okänd beundrare/bloggläsare som tycker du e fantastisk! /Lotta

    SvaraRadera
  11. Du är strong! Hoppas att du får fina soliga dagar nu. /Varma tankar
    /Magdalena

    SvaraRadera
  12. Bästa Finaste Lilla H ♥ ♥ ♥
    Tack för att du orkar skriva till oss och delar med dej av din kärlek och värme.
    Önskar så att du ska slippa dina smärtor.
    Kan det finnas bättre smärtlindring?
    Du ska ha det bästa som finns mot smärtan.
    Kämpa på Finaste Tjejen ♥ ♥ ♥
    Kram Titti

    SvaraRadera
  13. Tack för att du orkar uppdatera oss, hoppas du får sova som en prinsessa och vaknar till en bra dag imorgon. Natti!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  14. Fina och allra bästa Lilla H.Vad jag önskar att du slapp att ha ont.Du är helt fantastisk,du får verkligen en att tänka till.Önskar dig massor med fina stunder med dina killar.
    Varma tankar till allra finaste Lilla H.
    Kramar Lillemor.

    SvaraRadera
  15. Ljuvliga Lilla H!
    Jag känner dig inte men jag läser allt det vackra och kloka du skriver.
    DU ÄR EN ENASTÅENDE FANTASTISK MÄNNISKA!!!

    Kramar från Maya

    SvaraRadera
  16. vyssan lull, att unna dig små "power-naps" är bara gott.
    Jag använder mig också av power-naps, lite sömn här och där så funkar man bättre

    Kram till en fantastico perfektamente kvinna!

    George

    SvaraRadera
  17. Vad jag önskar att ingen människa skulle behöva gå igenom detta! Men vad stark du är, jag beundrar dig enormt!!! Stor kram lilla H
    Anette.

    SvaraRadera
  18. Har läst din blogg nästan från början till slut. Jag blir så rörd över ditt öde och din fantastiska styrka! All lycka och många många morgondagar önskar jag dig!

    SvaraRadera
  19. Kära Lilla H.
    Önskar så att jag kunde ta en del av din smärta.Beundrar dig för din själsliga styrka och
    ditt sätt att försöka se allt så positivt som möjligt.Vill ge dig en stor läkande kram med önskan att i morgon mår du betydligt bättre.
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Ville bara skicka en riktigt varm och kärleksfull kram till dig. Du är helt otrolig som kan inspirera och stärka oss läsare trots din situation. Tack för dina kloka ord, hoppas smärtan ger med sig. Önskar och hoppas! Stor kram från en av dina läsare.

    SvaraRadera
  21. Tack fina du for att du orkar skriva!
    Bort bort bort med smartan, hoppas du far all lindring som ar mojlig att fa..undrade om de gor accupunctur dar du ar?
    Det hjalper mot sma mycket....ger bla smartlindring, och avslappning (etc etc etc!)
    Du ar en exemplarisk kvinna, din man och dina pojkar maste vara sa stolta over dig!
    Tack for att du ger mig insikten om hur viktigt det ar att ta vara pa varje minut.
    Varm kram, Malin

    SvaraRadera
  22. Hej Söt!
    Härligt med lite nytt från dig Fina Lilla H!
    Så dumt att du inte kan få vara utan smärta :(
    Men hoppas att dom snart hittar rätt i djungeln av piller.

    Men din positiva starka kärleksfulla sida finns som alltid och det gör mitt hjärta varmt...

    Som alltid skickar jag massor av nyblandad marinad full av
    Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  23. Jag har nyligen hittat hit och vill sända mina allra varmaste tankar till dig.

    /Anna

    SvaraRadera
  24. Kan inte förstå eller ens försöka förstå din smärta. Men hoppas och tror att du härdar ut. Borde ändå finnas en massa smärtstillande att få?? Du är stark som få.
    Kämpa så länge du orkar!
    /Jojjo

    SvaraRadera
  25. Vill så gärna skriva ngt bra och klokt men alla bra formuleringar lyser med sin frånvaro. Tokigt! Tänker på dig o din familj o hoppas på mirakel. Kramar om!

    SvaraRadera
  26. Hej Lilla H
    Vilken styrka,vilket mod. underbara du
    styrkekramar från Kerstin

    SvaraRadera
  27. Underbart att höra att du nu äntligen fått möta de verkliga hjältarna inom vården och jag hoppas de får till det med smärtlindringen för dig snart så du slipper den biten. Du är verkligen fantastisk - måtte solen skina på dig och din familj många dagar till! Kram Marie E

    SvaraRadera
  28. Skickar en stoor styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  29. All kärlek till dig du fina tappra kämpe!!

    Tuija

    SvaraRadera
  30. Käraste Lilla H,

    hoppas så innerligt att du nu mår bättre och att du får den hjälp du behöver.
    Vi är många som hoppas på ett mirakel för dig. Samtidigt är du ju redan i dig själv ett mirakel! Din förmåga att både ge och ta emot kärlek även i denna svåra stund gör stort intryck på mig. Må dina dagar bli till bredden fyllda av allt det du önskar. Slutligen: ett stort tack för att du delar med dig. Det betyder mycket för mig.

    Du finns i mina böner,
    Johanna-en av dina läsare

    SvaraRadera
  31. Finaste lilla H, om du visste hur mycket du lär oss andra. Idag släppte jag ut den lugna och snälla tjej som faktiskt bor mitt i min annars rätt hårda och professionella fasad. Snälltjejen fick ge sig iväg rätt ut i verkligheten och gissa om hon skaffade sig vänner! Flyktiga sådana men vilken känsla jämfört med att komma hem och fortfarande reta upp sig på alla...

    En liten glimt från min dag. Hoppas innerligen att din dag också innehållit många ljusglimtar. Och att dom har fått ordning på din smärtlindring.

    Värme, styrka, hopp och kärlek! I obegränsade mängder! Busan

    SvaraRadera
  32. Hei kjære deg!
    Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din. Etter å ha lest litt sitter jeg igjen med en følelse av at du er et varmt, godt og veldig positivt menneske! Synes fryktelig synd på deg og din familie...
    Når jeg legger meg i kveld kommer jeg til å ta dere med i min aftenbønn. Du skal vite at du har gjort et stort intrykk på meg. Du lærer meg å ta vare på alle de små øyeblikkene. Ønsker deg gode dager.
    Varme klemmer fra mor til tre i Norge

    SvaraRadera
  33. Du berör och värmer er! Kram

    SvaraRadera
  34. Läser dina fina ord. Och är berörd. Tack för din livsglädje, och ditt sätt att sprida hopp mitt i din smärta!
    Kramar dig försiktigt

    SvaraRadera
  35. Varmaste fredagsmyskramen!
    Busan

    SvaraRadera
  36. Härligt att du haft en bra helg!
    Styrkekramar från mig!

    SvaraRadera
  37. Hur mår du? Jag är i ett land långt, långt borta och tänker på dig och hoppas så innerligt att du har det bra. Mina böner för dig Lilla H!
    Kram, Johanna

    SvaraRadera