söndag 31 januari 2010

Ett steg före Monstret

men han flåsar mig i nacken, den fulingen. Jag lyckades ha en toppenlördag, och jag ger mig inte med mindre idag, men plötsligt känns medicintiderna sjukligt viktiga att hålla. Aptiten blir sämre för varje dag eftersom Monstret klämmer på magsäcken. Men, jag har ju en del att ta av sedan min kortisonfestival under hösten, så det oroar mig inte särskilt. För äter gör jag, hungrig eller ej, så vet jag precis hur en lagom stor, balanserad måltid ser ut för mig. Och det äter jag. För jag ska vinna över Monstret och då krävs bränsle.

Idag har Älskade M tagit över ytterligare ett av "Mammas jobb". Han har klippt E. Jag satt brevid och kom inte med goda råd. Alls. Eller, okej, bara ett då. Eller två. E är jättefin nu, fast med en helt ny frisyr. Och det kanske var på tiden efter 9 år med samma?

Nu ska jag ta mitt "extramorfin" och sedan gå och lägga mig en stund. Imorgon hoppas jag så att få träffa Järngänget från mitt jobb. De bästa kollegorna ever. Vissa har jag inte träffat sedan jag gick på jullov 2008. Sen kom jag ju liksom aldrig tillbaka. Så det ska bli såååååå kul! Och aldrig passar väl den här bättre än då?



En stor dos hopp, styrka & kärlek till er alla. Den här dagen är bara idag. Ta vara på den! Ta vara på dem du älskar! Och ta vara på dig, fina du!

16 kommentarer:

  1. Hej! du har ingen aning hur mycket jag beundrar dig! varje gång jag känner för att klaga på min vardag finner jag inspiration och positiv inställning i din blogg! Jag är ledsen att du behöver lida så mycket. Men du ska vara säker att finns människor som du inte ens känner som tänker på dig varje dag!

    SvaraRadera
  2. O, du fina LILLA H är det något jag lärt mig av att läsa dig, det är att jag klappar på min make lite mer och är så glad att han finns.
    Sänder massor med hopp och kärlek till dig.
    Kramar Lillemor.

    SvaraRadera
  3. Fina Fina Du! Tack för att du inspirerar andra, trots din övertuffa situation. Det är en unik gåva du har. Idag har jag gjort flera saker som förgyllt mitt liv och vissa av dem är på grund av din inspiration. Så Härtans Tack för det.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Kramar Titti

    SvaraRadera
  4. Fantastiska du!
    Ser verkligen fram emot imorgon! Skickar många varma KRAMAR till dej så länge!

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas du finner lite styrka i alla som
    läser dig,för det är du värd!
    Ha det så gott du kan...........

    Kram

    SvaraRadera
  6. Sänder tillbaka en stor dos hopp, styrka och kärlek även till dig! Hoppas du får många bra dagar och kan hålla monstret så långt ifrån dig som går och att medicinerna håller dig så smärtfri som möjligt. Massor av kramar till dig!!

    SvaraRadera
  7. Men vilken styrka du har min vän...tråkigt att höra att du ska ha så förbaskat ont..grrrr. Hoppas du får en underbar "date" imorgon med jobbkompisarna....Kramar till dig och dina grabbar..hälsa dom från mig..hoppas vi kan ses snart allihopa..ringer nån dag...

    SvaraRadera
  8. Kan inget annat än beundra dig och den enorma styrka och kärlek som finns inom dig och som du här på ett fantastiskt sätt delar. Du har på bara ett par dagar blivit en inspirationskälla och ger mig mycket styrka. Du hjälper mig att fokusera på det som är av vikt i livet när oro och sorg ibland tar över. Jag tackar dig och sänder all styrka och kärlek åt dig och den vackra familj du har

    SvaraRadera
  9. Om du visste hur mkt dina ord o tankar berör mig, försöker lära mig av din glädje över livet, och försöker tänka mera som du verkar göra, med glädje i allt... massor med tankar o kramar från Elisabeth (ursäkta en okunnig men går det inte att operera det som trycker på magsäck mm ?)

    SvaraRadera
  10. hej Lilla H,vad jag beundrar dig du är en otrolig tjej.Önskar dig all lycka..kram Annika

    SvaraRadera
  11. Malin hälsar och tackar för det fina du skrev. Det betyder jättemycket för henne. jag tänker på dig varje dag med kärlek.
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  12. Klart som fasen att du ska besegra monstret! Ligg ett steg före och lura den jäveln...
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Jag måste bara instämma i det så många har sagt. Dina ord och dina tankar berör mig otroligt mycket. Du har ett sätt att uttrycka dig på som går rakt in i hjärtat. Jag önskar dig och din familj en hel radda av alldeles underbara fina dagar tillsammans med varandra.

    Jag tänker ofta på dig och skickar en hel hög av positiv energi i din riktning.

    /Anna

    SvaraRadera
  14. Kenta, ja den var längesen man hörde! Och visst ger den kraft att orka vara stark!

    Många, många tankar till dig och en kram.

    Tuija

    SvaraRadera
  15. Jag läser att du har haft tuffa dagar men att du nu är back in control. Bra! Fortsätt så!

    Varma kramar!

    SvaraRadera