måndag 1 februari 2010

Laddad till tänderna

Idag ska jag träffa mina tjejkompisar. För att orka det har jag sovit. Vaknat, ätit frukost. Proppat i mig piller. Pussat killarna. Somnat om. Sovit. Sovit. Sovit. Nu är L & E på väg till vår Italienska kvarterskrog för att köpa lunch. Som jag ska äta. Hungrig eller inte. Sen ska jag proppa i mig fler piller och sedan... ta-ta: sova lite mer. Sen ska jag duscha och sminka mina ögonfransar - de finns fortfarande! - och sen kommer världens snällaste Jennie och hämtar mig. Kanske sover jag lite i bilen på väg till stadsdelen där mitt hjärta bor, kanske blir jag uppspelt & pratar nonstop. Kul tänker jag ha hur som helst! Det har jag alltid i det sällskapet. Fast jag kommer sakna Nilla som är sjuk & Kickan som har bytt jobb. Löv jo!

Men jag har gjort nytta också: jag har installerat ett nytt virusskydd på Ls dator. Han var helt chockad när han såg allt som kröp omkring och snokade i hans egen dator. Jag också, faktiskt! Vad kommer alla dessa virus, trojanska hästar och spårsökande kakor ifrån? Han använder ju sin dator till att kolla låtar på youtube? Min egen dator hade inget. Noll. Helt ren.

Jag hoppas at du har lika fina kollegor som jag har, att du går till jobbet på morgonen med glädje & förväntan! För det tycker jag att du är värd! Annars är det aldrig försent att göra om sitt yrkesval och hitta rätt.

Kärlek till söta dig!

4 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktigt fin och trevlig dag.Goda vänner är Guld värd.
    Det måste vara hemskt om man inte trivs på sitt jobb,där man tillbringar så mycket tid.
    Nu skall du LILLA H ha det så bra.
    Styrkekramar från Lillemor.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en superfin dag! kram Pia

    SvaraRadera
  3. Lilla H. Hoppas att du får en superkväll med dina kompisar och att dina piller hjälper dej att hålla dej riktigt pigg och alert.
    Så sant att man ska trivas på sitt jobb. Jag har också fördelen att ha toppen kollegor som stöttar på alla möjliga sätt.
    Kramkram Titti

    SvaraRadera
  4. Ha den bästa kvällen! Jag tippar på att det blir prata nonstopversionen. Hela kvällen :-)

    Bamsekram från Busan

    SvaraRadera