lördag 6 februari 2010

Pys-pys rockar!

Det händer inte så mycket här. Droppet tickar på och enligt de regelbundna blodproverna verkar det som det gör det som är tänkt att det ska göra. Jag lär mig att säga till om smärtlindring. Bättre och bättre i alla fall. Blir spännande att se vad underhållningsdosen blir när jag åker hem. Fast mest slumrar jag. Den grekiska damen åkte hem igår, så det är mörkt & tyst här och jag kan inte riktigt hålla mig vaken.

Men Syster Yster har faktiskt varit här en stund, så jag har inte bara sovit. Vi drack kaffe och hon hade med sig något av det godaste jag vet; röd & gul paprika! När ingenting annat känns aptitretande kan man alltid lita på att jag gillar paprika, ingefära och ost. Knasigt? Jo, men jag är ju knasig!

Vi kör en favorit-i-repris senare ikväll. Lördagsmys! Det var hur lyckat som helst igår! Killarna delade på fåtöljen & Älskade M satt nära mig. Vi orkade typ 1/5 av allt mums, så vi får ge det en ny chans ikväll. Fredagsmys rockar! Eller, som vi brukar säga hemma hos oss: Pys-pys rockar! Varför begränsa sig, liksom?

Dagens extra tack:
Den som uppfann kombinationen dusch, rena kläder OCH rena sängkläder
Jag mår SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET BÄTTRE idag än föra året på Melodifestivalens premiär
Den underbart snälla, generösa personalen på P51
Söta du, fina du & raraste du! Tyvärr orkar jag inte svara dig idag, men jag återkommer, jag lovar!



Fånga dagen och använd den! Upplev! Älska! Dela din känsla! Pussa en mjuk kind! Dra in doften av en älskad människas hår! Skratta tillsammans! Och du- ring det där samtalet...

Kärlek till dig!


9 kommentarer:

  1. Skönt att du hittar något du kan äta. Här så smakar allting bläää idag! Kanske också skulle testa lite paprika och se om det går att få ner.

    Bra att du känner dig någorlunda smärtlindrad och kan sova. Härligt att höra att du hade en lyckad fredagskväll... hoppas att lördagskvällen också blir det! Myyyys på!! :-)

    Tänker på dig och skickar dig en stor varm kram!!!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk. Hoppas att ni får en lika mysig kväll i kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Finaste du. Du har så rätt! Har precis haft "det där samtalet". med bild och allt, och det känns så bra! Lördagsmys är minst lika fantastiskt som fredagsmys, bara rätt deltagare är med.
    Ha det bäst, söta H!
    Buskram

    SvaraRadera
  4. Fina LILLA H.Önskar hela familjen en en bra myslördag.Man skall inte skjuta upp saker till morgondagen vad vet man vad den har i sitt sköte,om det inte är att städa, det kan man skjuta upp.Kan bara hålla med dig Fånga dagen.
    Kram och mys på med dina fina pojkar.
    Lillemor.

    SvaraRadera
  5. Carpe Diem!
    Så sannt, så sannt!
    Underbart att ni hade ett bra fredagsmys
    Det blir säkert minst lika fint idag
    Massvis med kramar till dej Lilla H

    Kärlek till dej & din familj♥

    Titti

    SvaraRadera
  6. Kramar till dig. Ha en mysig melodifestival kväll med dina boys...Hälsa alla tre...Kram från Anna, Ronnie, Jennie och Marcus.

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig och önksar dig snabbt tillfrisknande, superhälsa, kärlek (verkar du ha mycket omkring dig=BRA!) och ljus.

    Ha en skön kväll!

    Kram AM (okänd vän)

    SvaraRadera
  8. Lilla H: bokstavligen ramlade jag in på din blogg. Jag är tagen och fick tårar i ögonen.
    Jag kom och jag stannar. I kväll är du och din familj i mina tankar.

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Tack för dina värmande ord! Kämpa på, så är du snart hemma igen. Kram och sov gott underbara Lilla H, från Anna

    SvaraRadera