måndag 1 mars 2010

Här är jag!

Idag fick jag min laptop till mig, den är efterlängtad! Nu återstår det att se om den kan hålla mig vaken också? Så att jag kan läsa & skriva. Vi får väl se hur det går... Just nu sover jag större delen av dygnet. Att jag är vaken just nu är på ren vilja kan jag säga! Plötsligt kan jag knappt gå eller stå. Det krävs rullstol, rullator eller toastol för att flytta mig.

Jag hänger inte med mentalt, jag gick och la mig i onsdags, visserligen trött efter en fullspäckad dag. Men ändå?! Därefter blev det ambulanstransport och sådan smärta som orden inte har uppfunnits för. Det var absolut en stund som fick mig än mer ödmjuk inför det väntande slutet!

Jag ligger kvar här på SÖS. I morgon kanske jag flyttas till Radiumhemmet, det skulle sitta fint för hur gulliga de än är här har de ingen koll på cancer, utan på tarmkirugi. Och det var ju inte riktigt inom den sektorn jag behöver hjälp, även om det var väldigt nära. Faktiskt.

Som sagt. Jag ligger på SÖS med tumörutlöst tarmvred. Jag har ont. Jätteont. Galet ont. Dessutom har mina synvillor levt rövare de senaste dagarna. Annars sover jag mest. Nu ska jag försöka läsa ikapp allt gulligt ni har skrivit! Tack Sofie för hjälpen & tack alla ni för era vackra ord! Glöm inte att kärlek är det enda viktiga!



53 kommentarer:

  1. OTROLIGA DU... GÖR ONT I MITT HJÄRTA... HUR FAN ORKAR DU... KRAM FRÅN MIG

    SvaraRadera
  2. Fantastika lilla du . Önskar dig all styrka och all osmärta som går att få
    många kramar

    SvaraRadera
  3. Lilla H! Mina tankar går till dig!
    Hoppas att doktorerna snart kan hjälpa dig med smärtan och att du snart får komma hem - lite starkare och med mindre smärtor - till alla dina härliga grabbar. Kramar från en trogen bloggläsare!

    SvaraRadera
  4. All min kraft och energi till dig! Du behöver den bättre än jag gör... Jag hoppas att du snart kommer hem!

    I min frustration och ilska över denna hemska sjukdom som drar fram har jag startat en insamling för Lilla H - pengarna går till cancerforskningen! Hjälp till med några kronor så att vi en gång för all kan utplåna dessa monster! Se sida: http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=2239

    PIA B

    SvaraRadera
  5. Fina kloka Lilla H, mina tankar går till Fantastiska Starka Fina Du
    Hoppas att du snart är hemma igen, med nya krafter och utan smärtor och med massor av fin tid till kärlek med dina killar,
    Som alltid:
    Styrka Kärlek Hopp & Mod

    Kram Jenny salomon

    SvaraRadera
  6. Åh du har det verkligen tufft! :-( Hoppas så att du slipper ha ont och att du får tillbringa så mycket tid som möjligt med din familj. Mina varmaste kramar till dig!!

    SvaraRadera
  7. Kom in på din blogg av en slump för ett tag sen och är helt förundrad och imponerad över dig som person! Och förskräckt över det du går igenom.. Jag sänder all min positiva energi och en massa önskan om att du ska kunna må bättre!
    Stor Kram till dig och din familj!
    Från en okänd Maria

    SvaraRadera
  8. Det känns genom skärmen att det gör ont, HUR ont kan jag bara ana.Jag hoppas att du snart slipper ha ont och att läget stabiliseras!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. jag har läst din blogg länge nu..du är en beundransvärd person. Jag tycker det är så konstigt att du som har så enormt mycket livsglädje och energiska behöva bli sjuk. Du har ju så mycket mer att ge än många av oss andra surpuppor som klagar över nån liten bagatell.Jag hoppas i mitt innersta att det vänder för dig snart! Skickaren massa varma kramar till dig, fina fina söta du.
    Kraaaam från Ellen

    SvaraRadera
  10. Vilken beundransvärd kvinna du är!
    All respekt!
    All värme, goa tankar och tryggaste kramarna till dig!

    Ima

    SvaraRadera
  11. Välkommen tillbaka. Har tänkt på dig och saknat dig.

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  12. Du är så beundransvärd. Glöm inte det och snälla kämpa vidare!! Bamsekramar

    SvaraRadera
  13. Oh där är du underbara H! Jätte sorgligt att du har ont, hade varit kul att läst att du gjort något skoj. Hoppas du snart mår bättre och får komma hem.
    Massa kramar till dig <3

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Du känner inte mig, men det känns som om jag känner dig. I alla fall lite. Jag har följt din blogg ett tag och känner mig ödmjuk. Inför dig och inför livet.
    Du har det såååå tufft. Mina tårar rinner ner för kinderna. Ja, inte sådär tv fint. Utan fulgråt. Livet är INTE ens lite rättvist. Jag beundrar din styrka och din livsglädje. Du är en fantastisk kvinna. Jag hoppas att smärtorna blir uthärdliga eller varför inte bara försvinner.

    Massor med kramar från Mia-Maria

    SvaraRadera
  15. Vilken styrka, vilket mod och framför allt vilket hopp du förmedlar...Du är fantastisk.
    Janet

    SvaraRadera
  16. Hoppas att du får hjälp mot din smärta. Jag beundrar dig för din styrka och att du orkar dela med dig av det som händer dig.
    Jag tänker på dig och din familj. Jag önskar att det kunde hända ett under så du blir frisk.
    //Maria

    SvaraRadera
  17. 1000 mjuka, varma och försiktiga kramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  18. Fantastiska Fina Lilla H ♥
    Förstår inte varför du måste ha det så kämpigt.
    Du är så super beundransvärd, så varm, kärleksfull, generös och omtänksam.
    Önskar bara att det gick att trolla bort
    allt det onda.

    ♥ Kärlek ♥ Mod ♥ Hopp ♥ Styrka ♥ Omtanke ♥
    Kram Titti

    SvaraRadera
  19. Unfortunately I can't come to Sweden now but M is coming there and I hope you have a chance to meet each other. I'm thinking of you! <3

    SvaraRadera
  20. Du är helt otrolig, vilken livsglädje du sprider
    fast du är så sjuk. Underbara du, ber att du skall få vara smärtfri, och få ge din kärlek till dina älskade grabbar. Önskar dig hopp, kärlek o glädje.
    en tacksam läsare

    SvaraRadera
  21. jag brukar alltid säja att det är tur att vi inte vet något om morgondagen utan måste leva NU !!!
    beundrar dej för att du orkar "leva" mitt i allt elände skickar en massa styrkekramar...

    SvaraRadera
  22. Jag skickar över en massa styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  23. Vi känner inte alls varandra, men idag har jag tänkt så mycket på dig. Jag har försökt "överföra" lite energi och kraft och jag vet inte allt... Blir så ledsen av all skit som du behöver gå igenom, finns det ingen hejd på det?!

    Önskar dig all kraft, glädje och kärlek som finns! Vi är många som tänker på dig... trots att vi inte känner varandra!

    SvaraRadera
  24. Åh, där är du! Så skönt! Bort dumma smärta. Bort.
    Kraft till dig.

    SvaraRadera
  25. Du är mer levnadsglad än någon annan. Önskar vi kunde byta, bara för en dag. Jag tar din sjukdom, värk och mediciner. Om jag bara kunde...

    Tomas

    SvaraRadera
  26. Vad glad jag blev när jag såg att du börjat att skriva igen. Har haft många funderingar innan jag såg att någon här uppdaterat din status.
    Tänker på dig!
    Visuella trösteblommor från mig till dig.

    SvaraRadera
  27. Fina fina Du, har besökt din blogg dagligen och hoppats att du skrivit något. Jag verkligen beundrar dig, vilken fantastisk människa du är. Hoppas innerligt att läget stabilisras och att du blir smärtfri. Min kära S drabbades också av samma sjukdom som dig, nästan samtidigt. Jag har varit livrädd för att min kära S skulle drabbas av metastaser i hjärnan och min värsta mardröm besannades i dag, hon har metastaser i hjärnan ......jag gråter för min kära S och för Dig och det gör såå ont i mig. Sänder dig och din familj mina ödmjukaste kramar.

    SvaraRadera
  28. En stor kram till dig och din familj, jag tänker på hur man gnäller över småsaker när du bara har en önskan och det är att få bli frisk.

    /Suz

    SvaraRadera
  29. Finaste Lilla H,

    Tack för dina kloka ord och glädjen och livslusten du sprider trots mardrömmen du hamnat i. Hoppas att jag kan sända lite positiv energi tillbaka.

    Kramar från en okänd

    SvaraRadera
  30. Varm styrka från mig. All styrka! Du har en jättefin blogg.

    SvaraRadera
  31. Fina du,jag har gått in på bloggen flera gånger varje dag och blev så glad när jag nu läste ditt inlägg. Hoppas att smärtan släpper snart och att du får kraften tillbaka. Du är fantastisk! Varma styrkekramar

    SvaraRadera
  32. Är så imponerad av din styrka, inte styrka som i att klara av allt själv utan att du verkar så lyhörd och känner dig själv och din kropp så väl, så att du tar hjälp av andra när du behöver.
    Hoppas verkligen att du slipper få så där ont igen.
    Massor av kramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  33. Finaste lilla H, jag önskar att jag hade fått lära känna dig. Tänk att få ha en så varmhjärtad, klok och härlig människa som du till vän! Men även om du inte träffat mig irl, så ska du veta att du berört mitt hjärta och jag vill skicka massor av kramar till dig, din man och dina fina pojkar. Och jag ber för dig, att du och de dina ska få den kraft ni behöver. Jag ber också att ditt liv ska vara fyllt av kärlek, vänskap, lycka och värme oavsett hur omständigheterna i övrigt ser ut. Kramar från mig!

    SvaraRadera
  34. Du skriver på ett sådant underbart sätt. Jag önskar att du ska få må lite bättre snart. Jag hoppas att du snart ska få uppleva lite ljusare stunder. Kram från Lisa

    SvaraRadera
  35. Går det inte att göra något åt smärtan? Låter ju olidligt det du upplever just nu, nog jobbigt att vara så sjuk men med sådan smärta på det? Önskar och hoppas av hela mitt hjärta att läkarna kan få dig smärtfri så snabbt som möjligt. Tänker på dig och skickar dig värme, kärlek och massor av kramar.

    SvaraRadera
  36. Har läst men inte kommenterat tidigare. Du inspirerar mig verkligen med din positiva och kärleksfulla inställning. Tack! Styrkekramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  37. Mina tankar finns där, när du har som ondast! Levnadsglad, stark och verkar vara en fantastiskt stark kvinna! Lägger till dig i mina favoriter så jag kan kika in fler gånger och hoppas du har det bättre....

    SvaraRadera
  38. Skickar all min styrka till dig. Du är så tapper, och jag hoppas att du får snart blir smärtfri och kan njuta av dina närmaste igen. Christel

    SvaraRadera
  39. Åter imponerad av din klarsynthet och ditt mod. Hoppas verkligen att smärtan snart försvinner och att du får den vardagskvalitet med dina nära som du önskar och ju är sååå värd.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  40. Så klok,så kärleksfull, så klarsynt,så modig och så stark du är! Hoppas att dom får bukt med smärtan så du kan vara hemma hos din familj snart.
    Skickar massor av bamsekramar till hela familjen och speciella styrkekramar till dig !

    Birgitta

    SvaraRadera
  41. Åh, vad skönt att läsa dina kloka ord igen, som jag har saknat så mycket...Tråkigt att höra orsaken bara. Tänk att du inte kan få njuta av livet den sista tiden, det gör mej så ledsen.
    Hoppas du piggnar till och snart får komma hem igen till dina underbara killar.
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  42. Det finns inte ord för din smärta. Och det finns inte ord för hur fantastisk du är!
    Hur mycket kan en människa tåla !?
    Du föder mig och alla andra som följer dig med kärlek och hopp.

    Hoppas innerligt att smärtan ger vika och du får ett lugn att vila i.

    En stor och stark KRAM
    från Karin H

    SvaraRadera
  43. Lilla H, inte ska du behöva ha så ont!! Tumörutlöst tarmvred låter som en riktigt onödig grej, som du inte alls ska behöva uppleva.

    Hoppas de kan hjälpa dig snabbt, så du slipper smärtan och kan komma hem till familjen.

    Stor, stor kram!

    SvaraRadera
  44. Skickar all styrka och kraft till dig! Hoppas att du slipper smärtan av tarmvredet snart och att du kommer till Radiumhemmet.
    Tänker på dig och din familj!
    Önskar er allt gott den tid ni har kvar tillsammans.
    Kramar i massor/Kerstin

    SvaraRadera
  45. Ojojoj som du får kämpa! Du ska veta att du är en stor inspiritationskälla för mig och många andra som kämpar mot samma monster som du.

    Massor av kramar till dig och din familj!

    /Grodan (lever på hoppet)

    SvaraRadera
  46. Hej Lilla H.... tänkte att det nog var ett tarmvred du hade fått när jag läste att du fått "problem med magen"... jag är i den "branschen" själv då jag har stomi så jag vet en del om det. Hoppas dom brassar på med allt dom kan om smärtlindring för det behöver du. Jag tänker på dig och tycker du är helt fantastisk som hänger i som du gör - och att du orkar bry dig om alla oss som så gärna vill veta hur du har det.
    Sänder massor med energi och kärlek till dig. Stor kram från Karin

    SvaraRadera
  47. Du verkar vara en underbar människa som ger lika mycket kärlek som du får! Och samtidigt inspirerar du oss läsare till att ge lite mer kärlek och ta till vara den vi har omkring oss. Det är fantastikt gjort och en riktig gåva.
    Kämpa vidare och ta hand om dig! En massa peppkramar från Anna S

    SvaraRadera
  48. Fina lilla H,tänker på dig och hoppas smärtan ger med sig.Vilken kämpe du är.Och vilken fantastisk person du är i allt detta svåra.Sänder massor av styrka och kärlek till dig och familjen.
    Kram Lillemor.

    SvaraRadera
  49. Kramar, Styrka och Kärlek till dig/ Sanna

    SvaraRadera
  50. Hej lill H
    Jag har just börjat läsa din blogg. Har läst och tårarna rinner, du är en underbar människa.
    Kramar med styrka och kärlek till dig och din familj/Lillan

    SvaraRadera
  51. Stora varma uppburrade dunkramar till dig från en annan mamma. Tänker på dig!
    Johanna

    SvaraRadera
  52. Hittade till din blogg i dag. Blir rörd till tårar då jag läser om vad du går igenom och kämparglöden i dig. Vilken positiv livssyn du har cancern till trots. Önskar dig all styrka, stor hjärtekram!

    SvaraRadera
  53. Saknar dig så Lilla H, tänker på dig varje dag. Om du kunde få en centimeter liv från alla oss som bryr sig, hade du varit frisk idag. Jag vet inte vem du är men det jag läst räcker för att förstå att om vi mötts hade du varit min bästa kompis. Kram Lena

    SvaraRadera