fredag 5 mars 2010

Jag mår riktigt bra & Pia rockar

Jag är kvar på SÖS med min nya stomipåse på magen. Det svänger så fort här och jag är alldeles för trött så någon egentlig beskrivning blir det inte idag. Men jag har promenerat idag också! Jajemän! Med en Norsk Sjukgymnast, men jag behövde inget stöd! Jag kunde fortfarande gå. Nu ska vi strax byta förband och det tycker jag är läbbigt, men jämfört med allt annat så...Min Pappa har varit här en kort stund, jag mår ganska bra, men behöver ju redan antibiotika intravenöst så andra besökare får nog vänta lite, helt enkelt. Jag önskar att jag orkade berätta om alla de små framsteg jag faktiskt gör, men dessa framsteg gör mig trött också. TRÖTTSTEG kanske? Men NI! Ni drar iväg Pias insamling i racerfart! Heja Pia! Heja er! Heja livet!Dessa pengar kan stoppas rakt in i det projekt som behöver dem just nu, just här Det svindlar i tanken över hur många liv en krona kan rädda...

Ska vi bestämma oss för att njuta av tröttheten? Vi har jobbat på så bra, så nu behöver vi vila. Vi är värda det! Fredagsmys i sängen hos dig också kanske?! (Och jag dömer ingen - vem, vad och hur du vill fylla ditt mys, det bestämmer bara du!) Det enda kravet är att det ska vara positivt!


Mindre än 6 månader sedan...? Känns konstigt! Men den dominerande känslan denna kväll är änddå...GLÄDJE! Jag känner mig glad & stark & ser fram emot att få komma hem igen! Fast jag vet ju att det beror på att du är hos mig. Du är snäll och omtänksam. Stöttande & kärleksfull. Du delar med dig med växande magar, beslut om magar att få börja växa. Du stöttar, agerar tränare & ser till att fler barn får uppleva känslan av att vara UNIK, UTVALD, SPECIELL & ÄLSKAD.
DU är fantastisk! Jag är stolt över att vara din vän!

Nu är jag dessutom trött, så god natt min vackra vän. Sov sött eller så gott det går!

31 kommentarer:

  1. Så skönt att höra att du mår bra! Vad duktig du är, du är helt fantastisk! Tack för att du trots tröttheten ändå tänker på att uppdatera åt oss! Mysig fredagskväll önskar jag dej och din familj! Själv sitter jag med ett glas rött och väntar på "På spåret" och mår gott!
    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Så glad och lättad att få ett livstecken från dig, och så positivt dessutom, som vanligt förstås... DU ÄR UNDERBAR OCH OTROLIG!!!

    Kram, Nina

    ninalj.blogg.se

    SvaraRadera
  3. åhh så skönt att höra ifrån dig... en tår rullar på min kind. Jag hejar och tänker på dig varje dag!!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  4. Good to "hear" your voice some more! So glad you feel progress, walking! Wonderful! Soon home for you I hope!
    Love rami

    SvaraRadera
  5. Så härligt att du orkar skriva. Hoppas nu att det vänder fort, så tröttstegen blir till rena framsteg. Men till dess har du helt klart gjort dig förtjänt av att vila lycklig.
    DU ÄR FANTASTISK!!! Busan

    SvaraRadera
  6. Åh, vad härligt att läsa dina rader! Vad duktig du är! Vad underbart att du gör framsteg! Låt det vara för alltid! Kram från Jele som har en växande mage

    SvaraRadera
  7. hmm du är otrolig banne mig, var får du energin ifrån? jag har ätit gott ikväll, tänkt på dig och skickat över så mycket energi jag förmår, tankeenergi, telepatisk... tänker tänker tänker, intensivt, hårt hårt... fredagskram

    SvaraRadera
  8. Otroliga unika du....många kramar..
    janet

    SvaraRadera
  9. Du är otrolig.. Söta lilla H!!!!!!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  10. http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

    SvaraRadera
  11. Säg inte att han hette vidar? :) Då kan du hälsa från mig :)

    SvaraRadera
  12. Du är en otrolig människa. Massor av styrkekramar från Marie R

    SvaraRadera
  13. Massor med glädjestyrka från "lilla" mig ...
    (jag har aldrig varit liten) så du förstår att du får en BAMSEKRAM och allt mitt stöd.
    George

    SvaraRadera
  14. Helle Helle..! DU är fantastisk, dina ord, dina tankar, din kärlek och styrka träffar sååå rätt hela tiden. Känns som om du sitter här mittemot mig och vi pratar bara du och jag....DU är helt otrolig.... Hoppas du orkat med lite mys ikväll...Kramar från mig till dig

    SvaraRadera
  15. Hej min okände vän, skönt att höra att du mår lite bättre. Hoppas att ditt fredagsmys var njutbart.
    Kram
    // Agnetha

    SvaraRadera
  16. Jag orkar inte läsa så många av dina inlägg då det smärtar för djupt.
    MEN jag vill bara skriva att jag också insjuknade i cancer. Helt utan förvarning. Å gick igenom ett rent helvete med en kropp som bröts ner totalt och en djup depression på köpet ( jag som alltid varit en positiv person).
    MEN...och nu kommer ett stort MEN.
    Jag har ingen cancer nu.
    I alla fall säger dom så. Rädslan får jag alltid bära med mig, men jag vill ge dig hopp!
    Oavsett vad alla jävla prover visar.

    Tankens kraft är oerhört stor, och kan du hålla ditt humör uppe och TRO så har du kommit långt.
    Var dock inte rädd att få hjälp med detta om du känner att du inte orkar vara positiv längre.
    Du behöver inte vara nån superwoman. Du ska bara vara dig själv!
    Det är inte enkelt att ha humöret uppe, även om jag gjorde mitt yttersta, kanske för andras skull många gånger, för att jag var rädd att dom skulle tro att jag gett upp.

    Var nu rädd om dig och KÄMPA!
    Å kom i håg att du har cancer, men du är aldrig cancer.
    Den har bara kommit in i ditt liv på tillfälligt besök. Nu ska den BORT!!!!


    Varmaste kramen och blogga bara när DU orkar och vill. Det första du ska prioritera är DIG SJÄLV.
    Dina vänner finns kvar efteråt om dom är riktiga vänner.

    Kärlek till dig och omtanke.
    /Lilla M

    SvaraRadera
  17. Vad härligt att höra ifrån dig.Du är en sådan kämpe med glöd och helt fantastisk.
    Varma styrkekramar Lillemor.

    SvaraRadera
  18. Nu känner jag att en sten föll från hjärtat då jag såg dina rader, skönt att du fortfarande är vid gott mod, håller alla tummar o fingrar för dig, kram E

    SvaraRadera
  19. Fantastiskt att läsa dina positiva ord. Så glad att du känner dig bra trots allt. Tänker på dig och skrickar mina varmaste kramar, min kärlek och de varmaste tankar! /En av dina okända blogglässare som tänker på dig ofta

    SvaraRadera
  20. Lilla H, vad underbart att "se dig" här igen. Har saknat dig. Vad glad och lättad jag blir att du har haft riktigt bra och glada stunder. Att du är trött, men kan finna njutning. Det gör hela min dag idag. :)

    Underbara du!!!

    SvaraRadera
  21. Hej vännen, jag följer din blogg, skrattar och gråter om vartannat. Stomin kommer du att klara galant, jag kunde lära mig då kan du oxå det min fina vän. Ha det så bra du bara kan. Styrkekram
    Nettan-64

    SvaraRadera
  22. Hej! Har precis hittat till din blogg från Georges blogg.
    Så fina foton från er resa! Ska fortsätta läsa imorgon och sedan misstänker jag att jag blir fast här.
    Tänker på dig och det som du tvingas gå igenom, en mammas mardröm.
    Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  23. Nu har jag ätit gott igen, trots sena timmen. Kortisonsuget du vet. Sänder ett knippe energi som ger dig en skön natts sömn med vackra drömmar. Du vaknar lite piggar lite mer utvilad. Kanske har du också en morgonsol som kittlar ditt sinne. Lördagskram

    SvaraRadera
  24. Hej fantastiska Lilla H! Har oxå gett ett litet bidrag o länkat insamlingens sida till Facebook. Så nu hoppas jag att det ramlar in mycket mera pengar! Är inne på din blogg flera ggr varje dag. Du skriver helt fantastiskt. Jag sitter o läser o tårarna rinner. Fortsätt att kämpa på . Det här fixar du. All styrka, glädje o lycka till dig;) Kramar camillag

    SvaraRadera
  25. Härligt med ett inlägg, och skickar som vanligt över en massa styrkekramar så du orkar mysa vidare med din familj!!! kram kram

    SvaraRadera
  26. Lika positiv som vanligt!Du är fantastisk,kämpa på!Är underbart att läsa dina inlägg.
    Kram från Anneli

    SvaraRadera
  27. Hej finaste vännen!
    Här kommer en hälsning från ett vårvarmt och underbart Kansas. Surprisepartyt igår blev hur lyckat som helst och min kompis har nog inte riktigt hämtat sig än. Tack än en gång för att du ger tillvaron ett bättre perspektiv.
    Supersized hug :) Busan

    SvaraRadera
  28. fredags-lördags-söndags- eller måndagsMYS !!!
    hoppas helgen varit bra här njuts det av vackert vinterväder och en massa MYS!!!

    styrkekramar i massor

    SvaraRadera
  29. Fantastiska Fina Lilla H ♥
    Du gör livet lättare att leva - det måste vara en gåva som är få förunnat.
    Tack för allt du delar med dej av.
    Både positivt men också svårt och sorgset.
    ♥ Kärlek ♥ Mod ♥ Hopp ♥ Styrka ♥ Omtanke ♥
    Kram Titti

    SvaraRadera
  30. Stort, jättestort tack för att du delar med dig av så mycket ur ditt liv. Din glädje och livslust smittar verkligen och sprider hopp till oss familjer som lever under liknande omständigheter.
    Mer kärleksmarinad till folket, kanske är det flitigt användande av den som gör oss säkra på att vi aldrig riktigt kommer skiljas från våra nära och kära.

    Må solen lysa på dig
    /Helene

    SvaraRadera
  31. massor av kärlek till dig och din familj ..... kram N

    SvaraRadera