onsdag 10 mars 2010

korta inlägg

numera har jag någon annans kropp, huvudet vet så väl vad vi ska göra, kroppen & jag, tex sätta oss upp. men kroppen kan inte. har inte orken. än, men jag är på g. det är jag. vi pratar om att flytta mig. det betyder att jag inte längre är ett akut fall - halleluja - du är i alla fall underbar! jag hämtar såååååååå mycket kraft och styrka från alla dina underbara kommentarer, dina fantastiska mess & mail, dina vackra kort, blommor och INSAMLINGEN! Du räddar massor av liv! Jag är ödmjukt tacksam inför allt detta kärleksfulla hopp som sköljer över mig! Jag dyker djupt ner i marinaden & stannar där tills jag är påfylld. Då sänder jag vidare.

Tyvärr orkar jag inte skriva så mycket som jag önskat. De krafter jag har går åt till att ÄLSKA mina ljuvliga killar, och alla er andra! Det är det vackraste!


31 kommentarer:

  1. Jag blir jätteglad att du orkar skriva korta inlägg! Och självklart ska du prioritera dina älsklingar!
    Jag tänker på dej och hoppas på underverk!
    Kramar Anna/Cliffen

    SvaraRadera
  2. Lilla H, Tack för dina rader, många eller få det har ingen betydelse. Du ska ta hand om dig själv och de dina i första hand. Om jag får läsa några rader på din blogg så är det en bonus. Jag tänker på dig och hoppas! Kram från Jele

    SvaraRadera
  3. Heja dig lilla H!! Du är en unik människa, du berör mig så fast jag inte känner dig personligen. Jag hoppas också på underverk! Kramar från Annika

    SvaraRadera
  4. Du fantastiska människa!! Att du orkar ens tänka på att skriva när du behöver energi till dig och dina kära. Du är unik!! Jag känner inte dig alls men har följt din blogg och du har berört mig nåt alldeles otroligt och den styrka och hopp du har gett mig kan bära berg!

    Tack för att du är du

    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Alla som läser berörs, många vill stötta och hjälpa genom att donera till Cancerfonden. Vilket resultat har alla miljoner givit hitintills? OK, det kanske kommer, men vore det inte mer påtagligt att i första hand skänka en slant till den drabbade familjen så att dom inte ovanpå katastrofen med sjukdommen också drabbas av ekonomiska problem!
    Den som har råd kan givetvis bidra till Cancerfonden också.
    Det tycker i alla fall Alf.

    SvaraRadera
  6. Tack, ur djupet av mitt hjärta tack för dina fina härliga inlägg !
    Har följt din blogg länge....Självfallet prioriterar du rätt, precis som du / ni gjorde mrd sonens födelsedags firande! Så klockrent rätt!

    Skickar med ett citat som jag tycker mycket om:

    "Det är inte för att livet är svårt
    som vi inte vågar,
    det är för att vi inte vågar
    som det är svårt"

    Brittis fr cancertjejer

    SvaraRadera
  7. Är själv inlagd på Akademiska och blir så lycklig om du så bara sätter ett utropstecken på bloggen, då finns du där och värmer mig!

    Kram, Nina/Alexia

    SvaraRadera
  8. Men det du orkar skriva är väl värt att vänta på :-).

    Det känns konstigt. Här sitter jag. Frisk och välmående.
    Där ligger du. Sjuk och inte särskilt välmående.
    Jag känner inte dig. Du känner inte mig. Men oj vad jag känner med dig. Känner din lycka, smärta, sorg. Dina framsteg, baksteg, tröttsteg - ja, allt som ryms i skriven form och mellan raderna. Och jag är livrädd för att inte få läsa mera. Nervös varje gång jag skriver in länken till din blogg. Du är så mycket modigare än jag. Så mycket mera levande och mera människa än jag.

    Jag känner mig hedrad av den privata inblick du ger mig.

    Önskar dig all välgång så länge det bara är möjligt.

    Stor kram!

    / Jessica

    SvaraRadera
  9. Fina lilla H, ge all kärlek och kraft som finns till dina underbara killar, till er!
    Vi finns här och tänker på er, i våra tankar finns ni hela tiden...
    Styrka Kärlek Hopp & Mod till er, marinera i massor!
    Kram Jenny salomon
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,

    SvaraRadera
  10. Fina Lilla H,vad du berör,klart att dina pojkar måste få all kärlek.Men att du orkar tänka på oss också det är storslaget men det bevisar att du är en den fina person som jag tycks mig känna genom bloggen.
    Ta nu hand om dig, och sänder nu det varmaste kramar från en som har lärt sig av dig att värdesätta livet och kärleken.
    Kram Lillemor.

    SvaraRadera
  11. Underbara du! Koncentrera dig på dina pojkar, överös dem med din kärlek. Jag tänker intensivt på dig idag och önskar dig många små och stora stunder av kärlek och hopp.

    *kram, kram*

    SvaraRadera
  12. Om alla människor bara haft hälften av ditt mod, hälften av din kämpa glöd, hälften av din envishet. Så hade världen varit en mycket vackrare plats!
    Jag känner inte dig mig men du är en fantastisk människa!

    Jag läser
    Jag gråter
    Du berör!

    Kramen om dig

    SvaraRadera
  13. Blir så glad när du orkar uppdatera din blogg... men samtidigt förstår jag att du vill ägna den energin, kraft och kärlek du har åt dina älskade killar! Mys med dem allt vad du bara kan.

    *kraaam*

    SvaraRadera
  14. Lilla H du är underbar du också!

    SvaraRadera
  15. Ja varje liten bokstav du ägnar oss gör mig tacksam. DU gör mig också tacksam över livet. Njut av dina pojkar du, du är fantastisk! kram/Ella

    SvaraRadera
  16. All styrka till dig och de dina.
    lidostillcapri

    SvaraRadera
  17. Busan har kommit hem från Kansas och öser just kärlek över mina älskade hundar. Självklart ska du först och främst njuta av dina killar. Och låta dom njuta av dig. Stanna i marinaden så länge du behöver.

    Fina, stora, lilla H. Du sänder vidare med varje ord här på bloggen och har redan uträttat så mycket. Nu får du bara blunda en liten stund och känna all den kraft och kärlek som kommer vidaresänd till dig från alla oss läsare.
    Styrka och hopp, vännen!
    Kram Busan

    SvaraRadera
  18. T hand om varandra. Tankar och styrkekramar till er

    SvaraRadera
  19. Åh vad jag blir glad för varje litet inlägg du skriver.

    Lägg du din kraft och energi på dina närmaste. Du vet att vi finns här. Massor av människor som imponeras av din styrka och värme.

    SvaraRadera
  20. Du är FANTASTISK!!

    Kram Simone

    SvaraRadera
  21. Du är sååå stark som orkar ge oss sååå mycket styrka, när det är du som behöver all styrka i världen just nu. Du finns hos mig i mina tankar hela tiden min vän..... Vill så gärna träffa er men förstår att killarna och familjen får all din kraft och kärlek just nu.....
    Kärleks kramar med massor av styrka till dig ...kramis från Anna

    SvaraRadera
  22. ♥ Fina, Fina, Stora Lilla H ♥
    Tack för allt du ger oss forumsystrar och bloggläsare.
    Du är så vis så stor och generös.
    Kom ihåg att tänka lite på dej själv också.
    Skickar all värme och kärlek ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Kram Titti

    SvaraRadera
  23. Första gången läser här. Och blir oerhört berörd. Ska läsa mig igenom lite nu och kommer garanterat igen.

    SvaraRadera
  24. Du underbara människa. Du berör mitt hjärta. Du får mig att bli en bättre människa. kram/ecka

    SvaraRadera
  25. Har läst här ett tag men aldrig skrivit något. Idag har jag läst din snabbgenomgång och kände att jag ville skriva ett "hej" och jag tänker på dig. Fortsätt kämpa!!

    Kramar från Jeanette

    SvaraRadera
  26. det finns nog ingen som INTE tycker att du ska lägga ner MEST energi på dom som står dej närmast !!!
    Hoppas "våren" ger dej kraft !!!

    Skickar en massa styrkekramar...

    SvaraRadera
  27. Tänker jättemycket på dig och din familj, kämpa på.
    Många kramar Lisa1

    SvaraRadera
  28. Vilken fantastisk människa du är! Lova mej att inte bli sämre för jag måste bara få läsa dina inlägg på din fantastiska blogg (egoistiskt va?). Dina inlägg får mej att lära mej vad som är viktigt i livet,

    SvaraRadera
  29. Leve dig lilla H! Leve din glöd, din glädje, din närvaro i nuet och din förmåga att se det som är viktigt! Önskar dig en fin dag i dag. Stockholm visar på moln men där bakom ligger alltid solen på lur. Ut med dig sol och skin upp världen för Lilla H!
    Kram,
    Johanna

    SvaraRadera